همشهری آنلاین: معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برنامه‌های راهبردی برای توسعه زراعت چوب، توسعه جنگل‌ها، حفاظت و حمایت از مرتع‌داری و بیابان‌زادیی تدوین می‌شود.

به گزارش ايرنا، "بهزاد انگورج" روز یکشنبه گفت: رویکرد جدید سازمان جنگل‌ها و مراتع، مشارکتی کردن فعالیت‌ها در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

وی تاکید کرد: با اتکا هر چه بیشتر به مشارکت‌های جامعه و عوامل ذی‌نفع، می‌توان به شکل مطلوب‌تری از این میراث طبیعی صیانت کرد.

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد: موضوع حفاظت، احیاء و توسعه بهره‌برداری با سرعت بیشتری باید با مشارکت جامعه به اجرا در آید.

وی با گرامیداشت هفته دولت افزود: اهتمام دولت تدبیر و امید نسبت به حفظ و حراست از جنگل‌ها به عنوان میراث طبیعی، قابل تقدیر است.

با توجه به روند تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی، اقتضاء حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی، همین جدیتی است که دولت از خود نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این که باید برای پدیده‌هایی نظیر سوختگی بلوط و خشکیدگی شمشاد برنامه داشته باشیم، گفت: اهتمام ما به حفظ میراث طبیعی باید مبتنی بر نظرات کارشناسانه باشد تا نتیجه بهتری از آن حاصل شود.

بسته اجرایی برای جنگل‌های کشور به اجرا در می‌آید

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به تهیه بسته اجرایی در زمینه جنگل‌ها و حفظ آنها گفت: این بسته اجرایی به صورت پایلوت برای جنگل‌های غیرتولیدی در شمال کشور فعلا در محدوده شهرستان بهشهر (یخکش) به اجرا در می‌آید که امیدواریم با موفقیت همراه شود.

این بسته اجرایی مبتنی بر همان رویکرد مشارکتی در مناطق در نظر گرفته شده به اجرا در می‌آید که می‌تواند در سطح استان نیز مطرح و در کارگروه مربوطه به تصویب رسیده و به اجرا در آید و یا این که در هیات دولت به تصویب برسد.

انگورج در ادامه با اشاره به دیدارهای هیات کارشناسی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از جنگل‌های کشور و مذاکرات آنان با مسئولان ایرانی گفت: هیات فائو ماه گذشته در ایران اقامت داشت و بازدیدهایی از محدوده زاگرس و همچنین در محدوده شمالی از آستارا تا سد البرز ساری داشتند.

وی درباره بحث‌های صورت گرفته در سفر هیات فائو به ایران اظهار داشت: آنان به انجام عملیات اصلاحی و بهداشتی و نحوه بهره‌برداری از جنگل‌ها تاکید داشتند و اکنون منتظر نظر مکتوب هیات فائو هستیم تا به جمع‌بندی مشخصی دست یابیم.

کد خبر 269801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha