دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

۴۰ تا۵۰ هکتار از جنگل‌های سردشت به نام وزارت مسکن، راه و شهرسازی سند خورده و این وزارتخانه نیز این زمین‌ها را برای شهرسازی و ساخت‌وساز به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده است.

برج‌سازی در جنگل‌های سردشت

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سردشت از توابع استان آذربايجان غربي با بيان اينكه حدود ۵ تا ۶ هكتار از جنگل‌هاي اين شهر به تصرف برخي شركت‌هاي ساختمان‌سازي‌ در‌آمده‌اند، گفت: پيگيري‌هاي قضايي براي توقف اين تصرفات آغاز شده است.

قادر قريشي در گفت‌و‌گو با ايلنا افزود: تعدادي از شركت‌هاي ساختمان‌سازي‌، در سال‌هاي قبل به‌منظور ساخت مسكن وارد منابع طبيعي شده‌اند كه موجب اعتراض اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شده و شكايت اين اداره در مورد اين تصرفات به مراجع قضايي اعلام شده است.

وي ادامه داد: مشكل اصلي از آنجا نشأت مي‌گيرد كه ۴۰ تا۵۰ هكتار از جنگل‌هاي سردشت به نام وزارت مسكن، راه و شهرسازي سند خورده و اين وزارتخانه نيز اين زمين‌ها را براي شهر‌سازي‌ و ساخت‌وساز به شركت‌هاي خصوصي واگذار كرده است.

قريشي با بيان اينكه براي اقاله(بازگرداندن) اين اسناد به سازمان منابع طبيعي، اقدامات قانوني صورت گرفته، اظهار كرد: با وجود اين هنوز اين سند‌ها به اداره منابع طبيعي اقاله نشده است و برخي شركت‌ها نيز از اين مسئله سوءاستفاده كرده و دست به تصرف جنگل‌ها زده‌اند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سردشت افزود: تاكنون حدود ۵ تا ۶ هكتار از اين جنگل‌ها به تصرف شركت‌هاي ساختمان‌سازي‌ در آمده كه ما اين شركت‌ها را به دادگستري معرفي كرده‌ايم و منتظر جواب دادگستري هستيم.

کد خبر 274007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha