مدیرکل محیط‌زیست گلستان از آغاز به‌کار قرارگاه عملیاتی واکنش سریع پارک ملی گلستان با هدف مقابله با آتش‌سوزی جنگل خبر داد.

آغاز به‌کار قرارگاه عملیاتی  واکنش سریع پارک ملی گلستان


آنطور كه اسماعيل مهاجر به مهر گفته است، قرارگاه عملياتي واكنش سريع پارك ملي گلستان عصر يكشنبه گذشته در محدوده سه‌راهي دشت در محل محيط‌باني شارلق با هدف پيشگيري از وقوع بحران ازجمله آتش‌سوزي، سيل و تخلفات صيد و شكار و همچنين واكنش سريع در موقع بروز موارد مذكور افتتاح شد. اوگفت كه، با افتتاح اين پايگاه و حضور به نوبت و با برنامه 5 گروه كاري واكنش سريع در مقابل حوادث (آتش‌سوزي) و با اطلاع‌رساني درست سعي بر آن داريم تا جلوي وقوع حوادث اتفاق افتاده در طول هفته‌هاي گذشته را بگيريم.

مديركل محيط‌زيست استان گلستان تصريح كرد: قرارگاه عملياتي واكنش سريع پارك ملي گلستان با هدف پيشگيري از وقوع بحران ازجمله آتش‌سوزي، سيل و تخلفات صيد و شكار و همچنين واكنش سريع در موقع بروز موارد مذكور ايجاد شده است.

از وظايف اصلي نيروهاي فعال در اين ستاد، آموزش و تنوير افكار عمومي مسافران و جوامع محلي پيرامون پارك درخصوص اهميت و حفاظت از پارك و جلوگيري از آلودگي و آسيب‌هاي احتمالي وارده به پارك است. مهاجر يادآور شد: اين آموزش‌ها از طريق متخصصان و مبلغان محيط‌زيست براي دهياران، شوراها، مردم محلي و مسافران عبوري از طريق ارائه آموزش‌هاي حضوري، توزيع بروشور و نصب بنر و تابلو در تمام طول مسير پارك انجام خواهد شد.

به گفته وي، همچنين نيروهاي شركت‌كننده در اين طرح از طريق اطلاع‌رساني در ورودي‌هاي پارك و توسط 5 اكيپ سيار چهارنفره در طول مسير از توقف خودروها در حاشيه جاده جلوگيري كرده و تمام مسافران به تفرجگاه‌هاي تعيين‌شده در طول مسير هدايت خواهند شد. جلوگيري از توقف خودروها در تمامي طول مسير از طريق دپوي خاك و نصب گاردريل در قسمت‌هاي مختلف جاده نيز اجرا خواهد شد.

مهاجر تأكيد كرد: از ديگر اقدامات آغاز شده در اين طرح استقرار تعداد 10 چادر آتشبان و حضور ۳۰نفر نيرو در نقاط حادثه‌خيز پارك ملي گلستان به‌منظور پيشگيري از بروز آتش‌سوزي در پارك و اقدام سريع در جهت اطفاي حريق‌هاي احتمالي است.

کد خبر 270019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha