مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر ۹۳ به‌منظور آمادگی ناوگان حمل‌ونقل شهری برای جابه‌جایی ۲ میلیون دانش‌آموز و دانشجوی پایتخت از اول مهر‌ماه برگزار شد.

دانش آموز

موضوع ارتقا و بهبود فرهنگ در بخش ترافيك براي مديريت شهري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و سعي مي‌شود از سال جديد تحصيلي به‌عنوان يك فرصت طلايي براي فرهنگ‌سازي‌ در اين بخش استفاده شود. حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين جلسه تصريح كرد كه تمام توان خود را به‌كار مي‌گيريم تا مسائل و مشكلات ترافيكي شهر را به حداقل برسانيم و بتوانيم از ابتداي پاييز، فصل خوشي را براي عموم شهروندان تهراني به‌ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان عزيز رقم بزنيم.

به‌منظور اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران درباره استفاده دانش‌آموزان از تخفيف ويژه از ناوگان حمل‌ونقل شهري همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي، تخفيف 50درصدي به دانش‌آموزان در استفاده از اتوبوس و مترو از مهر‌ماه ارائه مي‌شود كه هديه مديريت شهري به يك‌ميليون دانش‌آموز تهراني است.

  • برخورد جدي با متخلفان

سرهنگ تيمور حسيني رئيس پليس راهور تهران بزرگ هم در اين جلسه آغاز سال جديد تحصيلي را نقطه عطفي در جابه‌جايي‌هاي شهري دانست و بر استفاده از سيستم‌هاي هوشمند كنترل ترافيك تأكيد كرد. به گفته وي، تمام دستگاه‌ها بايد سعي كنند گرفتاري‌هاي مردم را از اول مهر كه ترافيك افزايش مي‌يابد به حداقل ميزان ممكن تقليل داده و بستر مناسبي را براي جابه جايي شهروندان فراهم كنند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به تغيير رفتار در بحث رانندگي با آغاز مجموعه اقدامات آموزشي و اعمال دقيق قوانين و اجراي كامل مقررات، افزود: همزمان با اين فعاليت‌ها بايد نسبت به توسعه سيستم‌هاي هوشمند كنترل ترافيك اقدام كنيم، چرا كه اين سيستم‌ها نه‌خسته و عصبي مي‌شوند و نه اينكه اهل رفيق بازي هستند.

وي لزوم پرهيز از اقدامات بخشي و فعاليت‌هاي جزيره‌اي را مورد تأكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: بازتاب مجموعه اقدامات سخت افزاري و نرم‌افزاري حمل‌ونقل و ترافيك را در رفتار شهروندان بايد شاهد و ناظر باشيم و پليس با رانندگاني كه با قانون شكني نظم و انضباط را رعايت نكرده و قانون را زير پا مي‌گذارند، با جديت برخورد خواهد كرد.

در ادامه اين جلسه ايماني، رئيس انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران از آموزش 8هزار راننده سرويس مدرسه از اول شهريور خبر داد. همچنين مجتبي سعادتي، نماينده كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه مهم‌ترين دغدغه شوراي شهر موضوعات آموزشي و فرهنگي است، اظهار كرد: در اين راستا و با مصوبه شورا، 3درصد از كل اعتبارات تمامي واحدهاي تحت‌پوشش شهرداري تهران به انجام اقدامات آموزشي و اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي اختصاص پيدا كرده است. ابوالفضل رفيع، مديركل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران نيز از اجراي طرح شهردار مدرسه در 44مدرسه تهران خبر داد.

  • ممنوعيت عمليات عمراني و حفاري از 15شهريور

در حاشيه نخستين جلسه استقبال از مهر93 خبر ممنوعيت عمليات عمراني و حفاري از 15شهريور اعلام شد. با توجه به اينكه از ابتداي سال تحصيلي معابر با افزايش 25 تا 30درصدي ترافيك مواجه هستند، كنترل و نظارت بر ترافيك مهرماه با تمام ظرفيت راهور صورت مي‌گيرد و محدوديت تردد خودروهاي نيمه سنگين از ساعت 6 تا 10صبح در ‌ماه مهر صورت مي‌پذيرد.

 

کد خبر 269494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha