همشهری آنلاین: مسوول ارتباطات رسانه‌ای، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: با توجه به اینکه راهیان نور بزرگترین رزمایش فرهنگی کشور است، در مناطق مرزی مورد هدف شمالغرب کشور، یادمان‌ها، مناطق حماسی و زیر ساخت‌های مرتبط برای بازدید کاروان‌ها شناسایی شده‌اند.

راهیان نور

به گزارش ایسنا، احسان صفایی که در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در سرای روزنامه‌نگاران این استان سخن می‌گفت، با اشاره به این مطلب که راهیان نور یک سنت حسنه است توضیح داد: هدف از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، تلاش و هم افزایی برای پوشش رسانه‌ای کاروان‌های راهیان نور در منطقه شمالغرب کشور است.

وی خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌ها به مناطق عملیاتی و نقاط یادمانی هشت سال دفاع مقدس شمالغرب کشور از سال 1390 به مدت چهار سال آغاز شده است و در همین راستا نیز در مناطق مرزی مورد هدف، یادمان‌ها، مناطق حماسی و زیر ساخت‌های مرتبط برای بازدید کاروان ها شناسایی شده‌اند.

صفایی با اشاره به پهنه جغرافیایی مناطق عملیاتی شمالغرب کشور افزود: 11 یادمان در استان کردستان و آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند که از «باشگاه افسران» شهر سنندج شروع شده و تا منطقه «حاج عمران» در پیرانشهر ادامه یافته است.

این مسوول در خصوص مناطق مورد نظر که مورد بازدید کاروان ها قرار می‌گیرند، بیان کرد: مناطقی که مورد بازدید واقع می‌شوند باید از نظر مؤلفه‌هایی همچون خاطراتی از شهادت، ایثارگری، خلق حماسه یا حادثه مهمی در زمان جنگ تحمیلی غنی باشند.

وی به طرح‌های مختلف در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور اشار کرد و گفت: طرح «هما» که مخفف هدایت، مشاوره و اطلاع رسانی است در سه محور شاهراه راهیان نور در استان برگزار می‌شود که شامل ورودی شهرستان سنندج، مریوان و بانه است. همچنین در این طرح سامانه اطلاع‌رسانی 3130 با پیش شماره 0871 آماده خدمات‌دهی در طول مسیرهای کاروان راهیان نور است و افراد می‌توانند ضمن تماس با سامانه ذکر شده از خدمات امداد جاده ای، اورژانس و خدمات یگان های انتظامی برخوردار شوند.

صفایی طرح «مصباح» را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: این طرح در روستاهای مناطق محروم استان انجام می‌شود و بر اساس آن، جامعه پزشکی در روستاها و در مسیرهای کاروان راهیان نور به صورت رایگان خدمات پزشکی ارایه خواهند داد.

وی آخرین طرح را «سفیر آفتاب» عنوان کرد و توضیح داد: سفیر آفتاب، استودیوی سیار پخش فیلم‌های سینمایی در شهرهای میزبان راهیان نور است که فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس را در اماکن عمومی، پارک‌ها، بوستان و مکان‌های مناسب استان کردستان و آذربایجان غربی نمایش خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راهیان نور حرکتی سیاسی نیست، بلکه انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، مجاهدت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و انقلاب برای نسلی که در آن زمان حضور نداشته‌اند است و دولت یازدهم نیز از بابت این حرکت فرهنگی راهیان نور در کشور حمایت همه جانبه داشته است.

کد خبر 269361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha