همشهری آنلاین: آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه عکاسی با موبایل "خط سفید" در موسسه فرهنگی و مطبوعاتی همشهری برگزار شد.

contest
  • عکس: مهدی بیات

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه "خط سفید" با حضور محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، "سید جعفر تشکری هاشمی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، " هادی ایازی" قائم مقام وزیر بهداشت و اعضای هئیت داوران این مسابقه در موسسه فرهنگی و مطبوعاتی همشهری برگزار شد.

ذاکری، مدیر مسئول روزنامه همشهری در این مراسم گفت: این مسابقه از دل بخشی از همشهری دو که به سبک زندگی شهروندان می‌پردازد، بیرون آمده و به  خط سفیدهای موجود در موضوع ترافیک شهری پرداخته است.

وی ادامه داد: طبق دستور شهردار تهران باید امسال تمام بخش‌های شهرداری بر روی موضوع ترافیک فعالیت کنند که روزنامه همشهری در این زمینه پیشگام بود.

مدیرمسئول روزنامه همشهری افزود: باید بالاخره مردم یاد بگیرند که در بین خطوط رانندگی کنند و به همه خطوط سفید ترافیکی توجه داشته باشند.   به همین علت هم مسابقه‌ای را با موضوع خط سفید برگزار کردیم و از شهروندان خواستیم عکس‌های خود را با موبایل در این زمینه برای ما ارسال کنند که همین موجب شد که بالای هزار عکس و پیامک برای ما ارسال شود که در نهایت ۲۴ برنده انتخاب شدند.

ذاکری گفت: برندگان این مسابقه عضو باشگاه مخاطبان همشهری می‌شوند.

  • بهبود زیرساخت‌های ترافیکی در منطقه ۶ و ۸ تهران

در ادامه این مراسم، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دغدغه همکاران مطبوعاتی در حوزه ترافیک بسیار ارزشمند است، گفت: ما ملتی سرآمد در مسائل فرهنگی در دنیا هستیم اما متاسفانه ترافیک ابزار شرمساری ماست.

وی افزود: اتفاقاتی که در خیابان‌های شهر می‌افتد نه برازنده ما و نه هیچ ملت دیگری نیست و موجب وهن یک تاریخ و تمدن می‌شود.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مسئله ترافیک باید از یک نقطه آغاز و حل شود، تصریح کرد: ما در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌ها در گام اول دو منطقه ۶ و هشت تهران را به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم و سه بزرگراه همت، صدر و آزادگان را  نیز برای رعایت حقوق شهروندی به اله‌مان‌های ترافیکی مجهز خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: گام دوم آموزش شهروندان است که مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام ما خواهد بود که یکی از آنها همین آموزش رسانه‌ها است و باید توسعه یابد. در گام آخر هم باید اسباب بازدارندگی را افزایش دهیم. خیلی از افراد وقتی که جریمه می‌شوند اصلا برایشان مهم نیست و می‌گویند که پرداخت می‌کنیم که به نظر ما این جریمه‌های نقدی برای افراد جواب نمی‌دهد و باید به سمت جریمه‌های حیثیتی حرکت کنیم.

تشکری هاشمی تصریح کرد: گاهی اوقات این تنبیهات انضباطی اثر بخش‌تر از تنبیهات مادی است.

پس از سخنان معاون شهردار تهران، ابراهیم حقیقی عضو هئیت داوران بیانیه این هئیت را خواند و گفت: به اعتقاد من باید از این عکس‌ها حمایت کنیم. وی نوع نگاه عکاسان به سوژه‌ها را جزو اصلی‌ترین مولفه‌های گزینش اثار برشمرد.

در پایان این مراسم هم با حضور هئیت داوران مشتمل بر ابراهیم حقیقی، دکتر یونس شکرخواه و ساعد نیک ذات از برگزیدگان هر دو بخش (پیامک و عکس) تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

برندگان بخش پیامک:

۱. محمدرضا خورشیدی

۲. عباس عسگری

۳. کیهان دخت فلاح

۴. احمد سلطانی

۵. منوچهر مهدی زاده

۶. محمد فرج پور

۷. مهدی رحیم زاده

۸. مهدی روزبهان

۹. امیر یعقوبی

۱۰. امیر الفتی

۱۱. حسن ایمانی

۱۲. محمد ادریسی

۱۳. سید رضا هاشمی

۱۴. حامد مدنی

۱۵. سید رضا حسینی

۱۶. رسول صالحمندی

۱۷. رضا محبی

برندگان بخش عکس:

۱. مسعود مومن ها

۲. علیرضا مقدمی نیا

۳. ناهید کدیور

۴. احمد سلطانی

۵. مریم احمدی

۶. مهران قدیمی

۷. نیوشا آرانی

۸. سعید مقدس پور

۹. رضا توکلی

۱۰. محمد حسین صفری

کد خبر 269360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha