معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با حضور۳ساعته در ساختمان مؤسسه همشهری از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی

پيش از اين بازديد حجت‌الاسلام ميثم امرودي در جمع مديران و مسئولان بخش‌هاي مختلف اين مؤسسه با تبريك دهه ولايت و عيد سعيد غدير، همشهري را بزرگ‌ترين نهاد رسانه‌اي شهرداري تهران خواند و اظهار كرد كه ويترين شهرداري مؤسسه همشهري است. امرودي كار رسانه‌اي همشهري را كاري سخت و حساس دانست و بر اهميت آن در فضاي اطلاع‌رساني كشور تأكيد كرد. وي با اشاره به اين نكته كه مجموعه مديريت شهري پايتخت به‌دنبال مديريت واحد است و نه مدير واحد، تصريح كرد كه مديريت واحد زمينه پيشرفت و هم‌افزايي را در اقدامات فرهنگي اجتماعي افزايش مي‌دهد.

به گفته وي دنبال نام و نان نبودن مفهومي است كه در بيان مديريت شهري معنا و مفهوم يافته و اين مسئله موجب حل شدن بسياري از مشكلات و موانع مي‌شود. حجت‌الاسلام امرودي در بخش ديگري از سخنان خود تشكيل ماتريس فرهنگي و برگزاري نشست‌هاي مشترك معاونت اجتماعي و مؤسسه همشهري را براي گسترش فضاي تعامل و اقدام ضروري دانست. به گفته معاون شهردار تهران، ايجاد و استقرار تفكر مشترك درخصوص كارآمدي دين در اداره جامعه كه شهردار تهران بارها بر آن تأكيد كرده است، مي‌تواند بسياري از زمينه‌هاي بروز مسائل جانبي را كاهش دهد و موجب وحدت رويه در كاركردهاي مديريت شهري شود.

به گفته معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران، جشنواره شمسه و بسياري از جشنواره‌هاي فرهنگي شهر نظير شكوفا و تسنيم كه در سال‌هاي اخير در شهر به اجرا درآمده مي‌تواند با حضور مجموعه همشهري از سطح اثرگذاري چندصدهزار نفره به تأثير ميليوني افزايش يابد و اساسا هدف‌گذاري ما در فعاليت‌هاي فرهنگي جذب مخاطبان فراگير است. آنگونه كه امرودي گفته، در حال حاضر بيش از 200فضاي فرهنگي در شهر در اختيار مجموعه مديريت شهري است و مي‌توان با توسعه رسانه‌اي اقدامات آن توسط همشهري، فضاي مؤثرتري براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي هنري به‌وجود آورد.

توسعه گردشگري در پايتخت موضوع ديگر مورد اشاره معاون شهردار تهران بود كه وي در اين‌باره بر تجربه موفق سال اخير در بحث توسعه گردشگري تأكيد كرد. به گفته امرودي، در بسياري از كشورها و شهرهاي پيشرفته روز تعطيل، فرصتي براي افزايش نشاط و تحرك در جامعه است اما در تهران مردم روز جمعه و تعطيل را مجال استراحت و خواب مي‌دانند، در مقابل بايد با توسعه گردشگري در شهر براي افزايش نشاط اقشار مختلف مردم تلاش كرد.

کد خبر 274721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha