چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: گوگل اعلام کرد حاضر است برای سایت‌های کوچک و سایت شرکت‌های تجاری، موتور جستجوی مناسبی را با قیمت مناسب ارائه دهد.

با استفاده از این سرویس سایت‌هایی که تاکنون موتورجستجو نداشته‌اند یا از موتورجستجوی خود راضی نیستند، می‌توانند با پرداخت حداقل 100 دلار از موتورجستجوی کوچکی که گوگل در اختیار آنها قرار می‌دهد استفاده کنند.
این 100 دلار برای جستجوی 5000 صفحه خواهد بود و چنانچه شرکتی بخواهد می‌تواند با پرداخت سالانه 500 دلار، از 50000 صفحه جستجو در طول سال استفاده کند.  بدیهی است با این روش هر شرکتی می‌تواند با توجه به حجم کاربران خود، مبلغی را پرداخته و از این سرویس استفاده کند.
این سرویس گوگل در واقع با قیمتی ارزان ارائه شده و تاحدی باعث تعجب کاربران شده است زیرا دو سال پیش، گوگل سرویس موتورجستجوی کوچک خود را با قیمت 1995 دلار در اختیار کاربران قرار می‌داد که به دلیل قیمت بالا، چندان مورد توجه شرکت‌های کوچک قرار نگرفت. به نظر می‌رسد گوگل  با تغییر رویه و کاهش قیمت سرویس خود، قصد دارد مشتریان بسیاری را در سراسر جهان جذب کند.
کاربران و سایت‌های کوچک نیز می‌دانند که همکاری با و استفاده از سرویس گوگل برای آنها امتیاز بزرگی محسوب شده ضمن اینکه جستجوگران همواره می‌توانند با گوگل در آخرین محتویات اینترنت جستجو کنند. برخی از موتورهای جستجو، نمی‌توانند در آخرین محتویات سایت‌ها جستجو کنند بلکه همواره تاخیر در شناسایی آخرین محتویات سایت‌ها در آنها وجود دارد ولی گوگل به دلیل استفاده بیشتر کاربرانش و تکنولوژی پیشرفته‌تر، همواره به روز بوده و در آخرین محتویات اینترنت جستجو می‌کند و در نتیجه نتایج بهتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط سایت تحقیقاتی ComScore گوگل در ماه ژوئن 2007، پنجاه درصد کل جستجوهای اینترنتی آمریکا را به خود اختصاص داده و نزدیک‌ترین رقیبش یاهو است که 25 درصد از این بازار را کسب کرده است. 

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 26894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز