چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: ظاهرا جنگ غول‌های اینترنتی تمامی ندارد و هرکدام با تجهیز امکانات خود و خرید شرکت‌های کوچک، قصد رقابت جدی‌تر با یکدیگر را دارند.

شرکت AOL ‌در ادامه افزایش امکانات و فعالیت خود در زمینه تبلیغات اینترنتی، اقدام به خرید شرکت تبلیغاتی Quigo ‌کرد.

سرویس‌ شرکت کوئیگو (Quigo) ‌به این شکل است که باعث تطابق تبلیغات با متن صفحات اینترنتی می‌گردد و AOL‌نیز به همین منظور آن را خریداری کرده است. کوئیگو  دارای 100پرسنل است.

AOL‌ در ماه سپتامبر نیز در اقدامی مشابه، شرکت تبلیغاتی تاکودا (Tacoda)  را خریداری کرد. تاکودا ‌پیشرو تکنولوژی تبلیغاتی موسوم به هدف قراردادن آداب و رسوم محسوب می‌شود.  مجموعه این فعالیت‌های AOL در جهت تقویت قدرت این شرکت در صنعت تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود تا این شرکت بتواند با جذب کاربران بیشتر، سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص داده و درآمد بیشتری را کسب کند.
AOL‌ که اکنون در واشنگتن مستقر است، قصد دارد عمده فعالیت خود را به نیویورک انتقال دهد تا بهتر بتواند فعالیت خود را در این صنعت ادامه دهد. نیویورک به قلب صنعت تبلیغات رسانه‌ای در آمریکا و جهان مشهور است. این شرکت قرار است مرکزی تحت عنوان Platform A  در نیویورک راه‌اندازی کند که تمام شرکت‌های خریداری شده آن در این مجموعه گردهم آیند. خرید کوئیگو آخرین مرحله خریدهای این شرکت بوده و تنها گردآوری این شرکت‌ها در نیویورک باقی‌ مانده است.
تکنولوژی کوئیگو  این امکان را به کاربر می‌دهد که محل تبلیغ را بر اساس صفحه،‌بخش، سرفصل و یا کلمات مورد نظر انتخاب کند و نحوه ارتباط با موتورهای جستجوی مختلف نیز در اختیار کاربر بوده و می‌تواند سایت‌های فروش آنلاین را با استفاده از آن مقایسه کند.
با این قرارداد به نظر می‌رسد مشتریان اصلی کوئیگو  نیز به مشتریان AOL ملحق شوند که از جمله معروفترین آنها شرکت Walt Disney  می‌باشد. تایم‌وارنر، صاحب AOL‌ با این قرارداد ، اعلام کرد که قصد دارد با تقویت این صنعت، مجددا سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد.  AOL‌ در اکتبر 40 درصد کاهش درآمد نسبت به سپتامبر داشته است که باعث نگرانی مسئولان تایم‌وارنر گردیده است. همین امر باعث کاهش 23 درصدی سهام این شرکت نیز گشته است.
AOL  در اوائل سال نیز شرکت Third Screen Media را که متخصص تبلیغات بر روی تلفن همراه است را به همراه Ad  Tech AG  و Lightningcast که هر دو در زمینه تبلیغات آنلاین فعال هستند، را نیز خریداری کرد.
 پس از اعلام این اخبار توسط تایم‌وارنر، باید منتظر عکس‌العمل سایر رقبا از جمله گوگل بود تا با اقدامات خود، قدرت خود را به رخ AOL بکشند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 36044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز