چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد 20 میلیون سهم از سهام 115 شرکت روز چهارشنبه 27 تیرماه 86 در بورس تهران بین فعالان این بازار دست به دست شد.

ارزش مبادلات انجام شده در این روز بالغ بر 89 میلیارد ریال برآورد شد.
بازگشایی نماد پتروشیمی خارک، داروپخش و سیمان کارون امروز بیشترین تاثیر را بر روند نزولی شاخص کل قیمت سهام( شاخص قیمت) داشت به طوری که این شاخص با 180 واحد افت به 9 هزار و 66 واحد رسید.

در این روز شاخص سود نقدی و قیمت 318 واحد و شاخص عملکرد تالار اصلی 284 واحد کاهش پیدا کردند اما شاخص عملکرد تالار فرعی با 6.6 واحد افزایش مواجه شد.
شاخص صنعت نیز در این روز 155 واحد به عقب برگشت و روی 7 هزار و 154 واحد متوقف شد.

در جریان معاملات این روز کاری تعداد یک میلیون و 999 هزار و 879 سهم معادل 4.99 درصد از کلی سهام پمپ سازی ایران در بورس تهران عرضه شد.
سهام یاد شده به صورت نقد و یکجا با قیمت پایه هر سهم دو هزار و 300 ریال توسط شرکت پدم به وکالت از شرکت تولیدی بهمن در تابلوی فرعی به فروش گذاشته شد.

بالا و پایین بازار

مبادلات سهامداران در روز چهارشنبه 27 تیرماه 86 منجر به رشد قیمت 49 شرکت و افت قیمت 49 شرکت شد. قیمت سهام 20 شرکت هم در جریان داد  و ستدهای این روز تغییری نکرد.

29 شرکت بورسی امروز رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند و قیمت سهام 30 شرکت هم دو درصد کاهش یافت.
در این روز البرز دارو، داروسازی عبیدی، باما، کالسیمین، داروسازی اسوه، ایرالکو، رازک، سرمایه گذاری ساختمان، لیزینگ ایران، رایان سایپا و الکتریک شرق از جمله شرکت‌هایی بودند که قیمت هر سهم آن‌ها دو درصد افزایش یافت.

سهام شرکت‌های لاستیکی سهند، مهرکام پارس، سامان گستر اصفهان، کاشی پارس، جوشکاب یزد، بین المللی توسعه ساختمان، سیمان فارس و خوزستان و بوعلی نیز امروز با دو درصد کاهش قیمت مواجه شد.

صف‌های عرضه و تقاضا

ارزش دستور خریدهای صادر شده برای سهام سرمایه گذاری ساختمان روز چهارشنبه 27 تیرماه 86 به 39 میلیارد ریال بالغ شد در این روز دو هزار و 879 نفر برای  14 میلیون سهم این شرکت دستور خرید صادر کردند.

11 هزار و 797 نفر امروز برای خرید 2.4 میلیون سهم ایرالکو به ارزش 28 میلیارد ریال صف کشیدند و 17 هزار و 609 نفر هم در صف خرید یک میلیون سهم کالسیمین به ارزش 18 میلیارد ریال ایستادند.

در سوی دیگر بازار صنایع شیمیایی و پس از آن سرمایه گذاری غدیر صدر نشین جدول عرضه بودند. در این روز 7 هزار و 212 نفر تعداد 1.3 میلیون سهم صنایع شیمیایی به ارزش 9.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و دو هزار و 318 نفر هم 3.4 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 8 میلیارد ریال را در تالارهای مبادلات سهام عرضه کردند.
حجم عرضه سهام سرمایه گذاری بانکم ملی امروز 3 میلیون سهم به ارزش 7.7 میلیارد ریال برآورد شد.

سیمان تهران، سرمایه گذاری بوعلی، بانک کارآفرین، سیمان فارس و خوزستان، توسعه معادن روی و سیمان هگمتان امروز در فهرست شرکت های جدول عرضه حضور داشتند.

بازگشت 8 شرکت

نماد شرکت های داروسازی تهران دارو، سیمان کارون، فیبرایران، افست، داروپخش، سایپاشیشه، پتروشیمی خارک روز چهارشنبه 27 تیر 86،  پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی بازگشایی شد و شرکت کارتن ایران هم پس از برگزاری مجمع عادی سالانه، تقسیم سود نقدی و  از افزایش سرمایه به چرخه مبادلات سهام بازگشت.

در این روز اطلاع رسانی بورس تهران اعلام کرد: بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های ایران خودرودیزل، سایپا، دارویی لقمان و سیمان صوفیان به هفته آینده موکول شده است.

کد خبر 26852

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز