یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: داد و ستد سهام شرکت‌های ایران تایر، سرمایه گذاری صنعت نفت، جام دارو، بیسکویت گرجی، کف و ماشین سازی نیرو محرکه پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی روز یکشنبه 31 تیرماه 86 از سر گرفته شد.

بازگشت این شرکت‌ها و نیز معاملات انجام گرفته بر روی سهام ملی صنایع مس، باما و پتروشیمی خارک در این روز موجب شد روند کلی بازار سهام مثبت ارزیابی شود.

در این روز شاخص کل قیمت سهام ( شاخص قیمت) با 18 واحد رشد به 9 هزار و 104 واحد نزدیک شد و شاخص قیمت و سود نقدی( شاخص بورس ) هم 70 واحد بالاتر رفت.
شاخص صنعت این روز را صعودی به پایان رساند به طوری که با 15 واحد رشد به رقم 7 هزار و 186 واحد نزدیک شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی و شاخص عملکرد تالار فرعی هم در نتیجه معاملات روز یکشنبه 31 تیرماه هر کدام به ترتیب 3.4  و 39 واحد افزایش پیدا کردند.

بالا و پایین بازار

قیمت سهم 37 شرکت در جریان خرید و فروش های روز یکشنبه تالارهای مبادلات سهام در بورس تهران با دو واحد افزایش روبرو شد. بیشتر شرکت‌های دارویی این روز را با رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود به پایان رساندند.

در این روز باما، داروسازی عبیدی، رازک، لعابیران، آذریت، مس ایران، ایران دارو، داروسازی داملران و داروسازی سبحان رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند.
همچنین خوراک دام پارس، داروسازی اسوه، داروسازی زهراوی، داروسازی ابوریحان، فرآورده‌های تزریقی، البرز دارو، رایان سایپا، زامیاد، لیزینگ ایران، مارگارین و سرمایه گذاری ساختمان در این روز توانستند سقف دو درصدی قیمت هر سهم خود را پر کنند.

از سوی دیگر 13 شرکت از جمله ریخته گری تراکتور، سرمایه گذاری ملت، آهنگری تراکتور، تکنوتار، سرمایه گذاری مسکن، معدنی دماوند، نوسازی ساختمان، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری غدیر امروز با کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود مواجه شدند.

صف‌های عرضه و تقاضا

سه شرکت ملی صنایع مس، سرمایه گذاری ساختمان و ایرالکو روز یکشنبه 31 تیرماه 86 با بیشترین حجم تقاضا مواجه شدند و به ترتیب مقام‌های اول تا سوم جدول تقاضا را از آن خود کردند.

در این روز 5 هزار و 920 دستور خرید برای 6 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 35.7 میلیارد ریال صادر شد و دو هزار و 891 نفر هم در صف خرید 11.5 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 33.3 میلیارد ریال ایستادند.
طی داد و ستدهای این روز   12 هزار و 46 دستور خرید برای 2.4 میلیون سهم ایرالکو به ارزش 28.3 میلیارد ریال  در سیستم‌های مبادلاتی کارگزاری ها به ثبت رسید.
در سوی مقابل بیشترین حجم عرضه مربوط به سه شرکت صنایع شیمیایی، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری  غدیر بود.

در این روز 7 هزار و 212 نفر 1.3 میلیون سهم صنایع شیمیایی به ارزش 9.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و دو هزار و 126 نفر هم 3.7 میلیون سهم سیمان فارس و خوزستان به ارزش 8 میلیارد ریال را عرضه کردند.
همچنین دو هزار و 318 نفر طی داد و ستدهای روز یکشنبه 31 تیر 86، از مالکیت 3.4 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 7.8 میلیارد ریال منصرف شدند و برای این سهام دستور فروش صادر کردند.

کد خبر 27151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز