همشهری آنلاین- سپیده بهکام: فعالان بورس تهران روز یکشنبه 24 تیرماه 86 بیشترین برگه های دستور خرید را برای سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان صادر کردند.

در این روز دو هزار و 847 نفر برای خرید11.3 میلیون سهم این شرکت به ارزش 32.2 میلیارد ریال صف کشیدند.

طی معاملات این روز سیمان دشتستان در ردیف دوم و ایرالکو در ردیف سوم جدول تقاضا قرار گرفتند.9 هزارو 75 نفر هم برای 8.9  میلیون سهم سیمان دشتستان به ارزش 20  میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند و تعداد 11 هزار و 317 دستور خرید هم امروز برای 1.5 میلیون سهم ایرالکو به ارزش 17 میلیارد ریال صادر شد.

در نخستین روز از عرضه سهام سیمان دشتستان 3 میلیون سهم این شرکت با قیمت دو هزار و 570 ریال معامله شد. سهام این شرکت با نماد «سدشت» در تابلوی فرعی عرضه شد. در این روز دو هزار و 20 نفر برای خرید 1.5 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 3 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

تالارهای مبادلات سهام روز یکشنبه 24 تیرماه 86 شاهد عرضه 12.8 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 86.5 میلیارد ریال توسط 6 هزارو 785 نفر بودند.

در این روز دو هزار و 387 نفر تعداد 17.2 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش 41 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 16 هزار و 757 نفر هم در صف فروش 1.7 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش  28.5 میلیارد ریال ایستادند.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 25 شرکت در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران با دو درصد رشد قیمت مواجه شد.

در این روز شرکت‌های کیمیدارو، آذریت، جابربن حیان، نورد و قطعات فولادی، لوله و ماشین سازی، ایرالکو و صنعتی بهشهر دو درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

قیمت هر سهم صنایع خدمات کشاورزی، البرز دارو، پیاذر، معادن منگنز، نوسازی و ساختمان تهران و فارسیت دورود نیز امروز  دو درصد رشد کرد.

از سوی دیگر کابل‌های مخابراتی شهید قندی، شیشه همدان، سرمایه گذاری ملت، سرما آفرین، پارس خودرو، داروسازی کوثر، سامان گستر اصفهان، فولاد مبارکه و سیمان فارس و خوزستان از جمله شرکت‌هایی بودن که امروز قیمت هر سهمشان دو درصد افت کرد.

نوسان شاخص‌ها

شاخص کل قیمت سهام در بورس تهران روز یکشنبه 24 تیر ماه 86 با 16.4 واحد رشد به 9 هزارو 253 واحد نزدیک شد.

این شاخص که به عنوان شاخص قیمت در بورس تهران شناخته خواهد شد، بیانگر تغییرات کل قیمت شرکت های پذیرفته در بورس است

شاخص قیمت و سود نقدی هم امروز در نتیجه داد و ستدهای بورس تهران 60 واحد رشد کرد و خود را به رقم 30 هزار و 502 واحد رساند.

این شاخص نیز به عنوان شاخص بورس بازدهی سرمایه گذاران شامل بازدهی نقدی (سود نقدی دریافتی ) و بازدهی ناشی از تغییر قیمت را نشان می‌دهد و منعکس کننده  بازدهی کل بازار سرمایه است.

داد و ستدهای امروز بورس تهران رشد 24 واحدی شاخص عملکرد تالار اصلی و افزایش دو واحدی شاخص عملکرد تالار فرعی را به دنبال داشت.

طی مبادلات امروز نماد معاملاتی شرکت های نیروکلر، پارس سوئیچ و گسترش ماشین آلات عمرانی و زراعی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی این شرکت‌ها باز شد.سهامداران  جام دارو هم از امروز پس از افزایش سرمایه داد و ستد سهام این شرکت را از سر گرفتند.

کد خبر 26591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز