دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص عملکرد تالار اصلی تنها شاخصی بود که در جریان معاملات روز دوشنبه اول مرداد 86 روندی نزولی داشت.

این شاخص امروز با 23.2 واحد افت به رقم 8 هزار و 230 واحد کاهش یافت. در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی در نتیجه داد و ستدهای امروز بورس تهران 43 واحد دیگر افزایش یافت و رقم 9 هزار و 821 واحد را برای خود ثبت کرد.
در این روز کاری شاخص سود نقدی و قیمت ( شاخص بورس )  با 53 واحد رشد روبرو شد و شاخص کل قیمت سهام ( شاخص قیمت ) با 3 واحد افزایش روی 9 هزار و 106 واحد متوقف شد.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی 5 شرکت باز گشایی و داد و ستد سهام آنها در تالارهای بورس تهران از سر گرفته شد.
بر این اساس شرکت های سیمان تهران، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، گازلوله و تأمین ماسه ریخته گری پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی از روز دوشنبه اول مرداد 86 به چرخه مبادلات سهام بازگشتند.

همچنین نماد معاملاتی نیروترانس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و انتخاب اعضای هیأت مدیره امروز بازگشایی شد.

صف‌های عرضه و تقاضا

افزایش حجم تقاضا برای خرید سهام ملی صنایع مس، روز دوشنبه اول مرداد ماه 86،  بار دیگر این شرکت را در صدر جدول تقاضا قرار داد.
در این روز 6 هزار و 37 تقاضای خرید برای حدود 13 میلیون سهم این شرکت به ارزش 79 میلیارد ریال به ثبت رسید.

12 هزار و 117 نفر امروز برای خری دو میلیون سهم ایرالکو به ارزش 24 میلیارد ریال اقدام کردند و دو هزار و 899 نفر هم برای 7.7 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 22.4 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی خارک هم امروز از جمله شرکت‌هایی بودند که حجم تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.
از سوی دیگر در کفه عرضه صنایع شیمیایی با 7 هزار و 212 دستور فروش برای 1.3 میلیون سهم به ارزش 9.3 میلیارد ریال در صدر ایستاد و سرمایه گذاری غدیر با دو هزار و 318 تقاضای فروش برای 3.4 میلیون سهم به ارزش 7.8 میلیارد ریال دوم شد.

در این روز پس از شرکت‌های یاد شده بیشترین حجم سهام عرضه شده متعلق به شرکت‌های سرمایه گذاری بانک ملی، سیمان فارس و خوزستان، سیمان هگمتان، بانک کارآفرین، توسعه معدن روی و ایران ترانسفو بود.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 43 شرکت روز دوشنبه اول مرداد ماه 86، با دو درصد رشد مواجه شد.
در این روز قیمت هر سهم داروسازی زهراوی، باما، داروسازی داملران، پتروشیمی خارک، البرز دارو، داروسازی اسوه، داروسازی عبیدی، نگین طبس و پتروشیمی آبادان دو درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر سهامداران شرکت های سیمان دورود، سیمان کرمان، فرآورده های نسوز آذر، سرمایه گذاری مسکن، سیمان شمال، سیمان فارس و خوزستان، سیمان دشتستان، تکین کو و کارتن ایران امروز شاهد کاهش دو درصدی قیمت هر سهم این شرکت‌ها بودند.

 

کد خبر 27248

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز