چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین-سپیده بهکام: سهام 115 شرکت در جریان مبادلات سه‌شنبه دوم مرداد ماه 86 در تالارهای معاملات داد و ستد شد.

در این روز قیمت سهام 15 شرکت از جمله خوراک دام پارس، باما، آذریت، البرز دارو، سینا دارو، داروسازی سبحان، ماشین آلات عمرانی، تکنوتار و معادن منگنز دو درصد افزایش یافت.
شرکت های خدمات کشاورزی، شکر شاهرود، کنتورسازی، فنرسازی زر، بوتان و فارسیت دورود هم امروز با رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود مواجه شدند.

اما در مقابل طی معاملات امروز قیمت هر سهم 5 شرکت داروسازی امین، لوله و ماشین سازی، کمک فنر ایندامین سایپا، رایان سایپا صنعتی اردکان دو درصد افت کرد.

نوسان شاخص

داد و ستدهای سهامداران در روز سه‌شنبه دوم مرداد ماه 86، منجر به رشد 74 واحدی شاخص سود نقدی و قیمت ( شاخص بورس ) شد.
در این روز شاخص کل قیمت سهام ( شاخص قیمت )  12.4 واحد بالاتر رفت تا به رقم 9 هزار و 119 واحد نزدیک شود.

شاخص صنعت هم امروز با 10.6 واحد رشد به 7 هزار و 199 واحد نزدیک شد.
طی مبادلات این روز شاخص عملکرد تالار فرعی با 35 واحد افت به 9 هزار و 857 واحد نزدیک شد اما شاخص عملکرد تالار اصلی با 3 واحد کاهش به رقم 8 هزار و 227 واحد کاهش یافت.

صف‌های عرضه و تقاضا

افزایش حجم عرضه سهام سیمان تهران روز سه‌شنبه دوم مرداد ماه 86 به اندازه ای بود که این شرکت مقام اول را در جدول تقاضا کسب کرد.
در این روز 4 هزار و 189 دستور فروش برای 2.6 میلیون سهم این شرکت به ارزش 11 میلیارد ریال صادر شد.

همچنین امروز 7 هزار و 212 نفر به کارگزاری‌ها مراجعه کردند تا 1.3 میلیون سهم صنایع شیمیایی به ارزش 9.3 میلیارد ریال را برای فروش عرضه کنند.
دو هزار و 318 نفر نیز امروز تقاضای فروش دو هزار و 318 سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 7.9 میلیارد ریال را داشتند و دو هزار و 677 نفر برای فروش 2.8 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 7.5 میلیارد ریال اقدام کردند.

سیمان هگمتان، سیمان فارس و خوزستان و سیمان اردبیل هم از جمله شرکت‌های جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.
در سوی مقابل دو هزار و 902 نفر در این روز کاری برای خرید  9.8 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 28.4 میلیارد ریال اقدام کردند و 12 هزار و 318 نفر هم برای دو میلیون سهم ایرالکو به ارزش 25.3 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

حجم تقاضا برای سهام پتروشیمی خارک امروز به 1.3 میلیون سهم به ارزش 13.3 میلیارد ریال رسید.

همچنین تعداد 5 هزار و 86 دستور خرید امروز برای 2.2 میلیون سهم پتروشیمی اصفهان به ارزش 11.4 میلیارد ریال صادر شد.
باما، پتروشیمی اراک، داروسازی زهراوی، دارویی سبحان، تکنوتار و ملی صنایع مس هم ازجمله شرکت‌هایی بودند که در جریان داد و ستدهای روز سه‌شنبه دو مرداد حجم تقاضا برای سهام آن‌ها بیش از سایر شرکت‌ها اعلام شد.

بازگشایی نماد 5 شرکت

داد و ستد سهام 5 شرکت حاضر در بورس از روز سه‌شنبه دوم مرداد ماه 86 از سر گرفته شد.
در این روز نماد شرکت های بهنوش، کاربراتور ایران، سرمایه گذاری البرز، مس شهید باهنر، حمل و نقل پتروشیمی، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بازگشایی شد.

کد خبر 27357

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز