یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت که دستور اوباما برای عملیات نظامی محدود علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق به منظور مقابله با تهدید فزاینده ثروتمندترین و قوی ترین سازمان تروریستی در طول تاریخ، کافی نیست و وی درک درستی از آن ندارد.

مک کین: اوباما درک درستی از تهدید داعش ندارد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روزنامه نیویورک تایمز، مک کین افزود که باراک اوباما رییس جمهوری این کشور از تهدید گروه تروریستی داعش که عمیقا در منطقه ریشه دوانده است، درک درستی ندارد.

بر اساس این گزارش، مک کین که در سفر گروهی از اعضای دوحزبی کنگره آمریکا به جنوب شرق آسیا در ویتنام به سر می برد، در مصاحبه ای تلفنی با روزنامه نیویورک تایمز گفت که آمریکا هدف خود را از حملات هوایی نجات جان مشاوران نظامی آمریکایی مستقر در عراق بیان کرده است و نه توقف جنگ یا پیشروی های بیشتر داعش، به یقین رییس جمهوری آمریکا نمی داند که این گروه تنها تهدیدی برای سربازان آمریکایی یا حتی عراق و کردستان نیست، بلکه تهدیدی برای کل آمریکاست.

این در حالی است که اوباما روز گذشته در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفته بود آمریکا نمی تواند به عنوان نیروی هوایی عراق عمل کند و دولت عراق نمی تواند از سربازان آمریکایی انتظار داشته باشد که به کمکش بشتابند، بلکه حملات هوایی تا حدی فشار روی دولت ˈنوری مالکیˈ نخست وزیر عراق را کاهش می دهد تا همکاری خود را با سنی ها و کردها تقویت بخشد.

اما مک کین به عنوان یکی از مهم ترین منتقدان اوباما در عرصه سیاست خارجی گفت که چنین اقدامی تهدید واقعی اعضای گروه تروریستی داعش را برطرف نمی کند، به ویژه که اوباما پیش از این بارها گفته بود هر کسی که با رویکرد او در مورد عراق مخالف باشد زمینه را برای حمله به این کشور فراهم کرده است.

مک کین اذعان کرد تعمیق مداخله نظامی آمریکا در عراق با مخالفت عناصر اصلی در هر دو حزب مواجه خواهد شد، ضمن اینکه رییس جمهوری آمریکا باید برای اتخاذ چنین تصمیمی نظر مردم آمریکا را نیز مد نظر قرار دهد اما اگر تصمیم برای مداخله نظامی بیشتر در عراق بگیرد از حمایت قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

کد خبر 268357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha