شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کل کشور اعلام کرد: روز ۳۱ مرداد ماه جاری ۸۲ شهید دفاع مقدس تشییع می‌شوند.

سیدمحمدباقرزاده

به گزارش ایسنا، سردار سیدمحمدباقرزاده که در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل سخن می‌گفت، افزود: همزمان با 25 شوال،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) برابر با 31 مردادماه، 82 شهید دوران دفاع‌مقدس در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شوند که سهم استان اردبیل هم چهار شهید خواهد بود که در شهرهای رضی و سرعین به خاک سپرده خواهند شد .

وی ساماندهی وضعیت موزه شهدا در استان اردبیل را خواستار شد و افزود:با توجه به اینکه ساخت موزه شهدا برای جمع‌آوری آثار شهدا در تمام استان‌های کشور پیگیری می‌شود و این مهم در حفظ ارزش‌های انقلابی و دوران دفاع‌مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجید خدابخش استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت:حفظ ارزش‌های دفاع‌مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده از مهم ترین وظایف ما محسوب می‌شود.

وی با بیان این که حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده از مهمترین وظایف ماست،گفت:فرهنگ شهدا با یاد شهدا، برگزاری یادواره‌ها حفظ شود و همه ما باید به سهم خود در زنده نگه داشتن این فرهنگ تلاش کنیم.اگر امروز بخواهیم موفق باشیم باید به مکتب شهدا باید تکیه کنیم،افزود:باید هم چون رزمندگان دوران دفاع‌مقدس با استفاده بهینه از زمان و ظرفیت های موجود با همدلی و وحدت در اعتلای کشور اسلامی خود کوشا باشیم.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل گفت: امروز پاسداری از اصول و ارزش‌های انقلابی و دوران هشت سال دفاع مقدس زمینه خشنودی ارواح شهدا را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر ساماندهی بیشتر موزه شهدای اردبیل تاکید کرد و افزود:ایجاد موزه شهدا برای جمع‌آوری آثار شهدا یکی از ضروریاتی است که امروز در قالب طرحی در تمام استان‌های کشور پیگیری می‌شود چرا که علاوه بر حفظ و آثار به جا مانده از شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال سیره شهدا در جامعه نقش بسزایی دارد.

کد خبر 268248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha