مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان کره جنوبی می‌گویند راه‌حلی برای تبدیل کردن ته‌سیگارهای بدبو و بد قیافه به موادی را یافته‌اند که از قابلیت ذخیره‌سازی انرژی برخوردارند.

ته‌سیگار

براساس گزارش رويترز، اين مواد مي‌توانند از انرژي ذخيره شده در خود براي تامين برق مورد نياز تجهيزاتي مانند گوشي‌هاي موبايل و يا حتي خودروهاي برقي استفاده كنند.

محققان دانشگاه ملي سئول در پژوهشي دريافتند چگونه مي‌توان فيلتر سيگارهاي مصرف‌شده را كه معمولا از جنس استات سلولز بوده و در زمان بازيافت در دسته مواد سمي قرار مي‌گيرند، به ماده كربني پرمصرفي تبديل كنند. اين شيوه فرايندي يك‌مرحله‌اي است كه همزمان راهكاري پاك براي تامين بخشي از نياز رو‌به‌رشد انرژي در جهان نيز خواهد‌بود.

پايان اين فرايند يك مرحله‌اي توليد ماده‌اي به‌نام ابرخازن خواهد‌بود كه به گفته دانشمندان مي‌تواند حجم زيادي انرژي ذخيره كند و نسبت به مخازن انرژي موجود از دوام بيشتري برخوردار است.

به گفته محققان كربن يكي از پركاربرد‌ترين مواد در توليد ابرخازن‌ها به‌شمار مي‌رود زيرا كم هزينه بوده، از تخلخل و رسانايي بالايي برخوردار است و دوام زيادي دارد.

ته‌سيگار، رايج‌ترين زباله در سرتاسر جهان به‌شمار مي‌رود كه سالانه 765 هزار تن از از زباله‌هاي كل جهان به آن اختصاص مي‌يابد.

کد خبر 268217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha