همشهری آنلاین: گروه موسیقی «چاوک» به سرپرستی عبدالرضا جلالی و با خوانندگی علیرضا پوراستاد با بازخوانی تصنیف های قدیمی در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهري آنلاين، کنسرت گروه موسیقی «چاوک» در دو بخش «ساز و آواز» و بازخوانی تصنیف های قدیمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

عبدالرضا جلالی سرپرست گروه «چاوک» و نوازنده تار درباره این اجرا می‌گوید: کنسرت ما دو بخش دارد که بخش نخست آن ساز و آواز و بخش دوم به گروه نوازی اختصاص دارد.

در بخش نخست کنسرت شب اول، ساز و آوازی را در دستگاه ماهور اجرا می‌کنیم و در شب دوم کنسرت این بخش را به آواز ابوعطا اختصاص داده ایم.

سرپرست گروه «چاوک» درباره اجرای آوازهای متفاوت در دو شب کنسرت اظهار کرد: ما می‌خواستیم در هر شب، آوازی متفاوت را اجرا کنیم به همین دلیل در شب نخست با شعری از مولانا در دستگاه ماهور ساز و آوازی را اجرا می‌کنیم و در شب دوم با شعری از سیاوش کسرایی در آواز ابوعطا به اجرای برنامه می‌پردازیم.

وی افزود: در هر دو شب آواز علیرضا پوراستاد را من با تارم همراهی می‌کنم. همچنین این ساز و آوازها بیشتر به حالت بداهه اجرا می‌شود.

جلالی درباره بخش دوم این کنسرت گفت: این بخش را به بازخوانی تصنیف های قدیمی با تنظیمی تازه اختصاص داده ایم که کار تنظیم این آثار را خودم انجام داده ام.

وی ادامه داد: تصنیف «ملک دل» اثری از عارف قزوینی با شعری تازه از آثای پوراستاد، قطعه ضربی «جنگ» اثر علی اکبر شهنازی، «مخالف» از رکن الدین مختاری، تصنیف «امان از این دل» ساخته امیر جاهد و رِنگ «سه گاه» ساخته درویش خان قطعه های قدیمی است که در این کنسرت بازخوانی می‌کنیم.

در پایان این برنامه نیز تصنیف «پیرشیدا» با آهنگسازی خودم را به روح محمدرضا لطفی تقدیم می‌کنیم.

گروه موسیقی «چاوک» 9 نوازنده دارد که عبارتند از: عبدالرضا جلالی نوازنده تار، ارژنگ معصومی نوازنده رباب، مهدی آبنوچ نوازنده بم تار، آرش شاخساز نوازنده سنتور، امین نوری نوازنده کمانچه، غزاله زارعی نوازنده نی و شایان یزدی زاده نوازنده تنبک.

عبدالرضا جلالی سرپرست این گروه و علیرضا پور استاد خواننده این گروه است. الهه میرحیدری همخوانی را در این گروه بر عهده دارد.

گروه چاوک از سال 1390 کار خود را آغاز کرده است. این گروه سال گذشته در سالن رودکی اجرایی را در آواز دشتی به روی صحنه بردند.

گروه موسیقی «چاوک» در روزهای 20 و 21 مرداد 1393، ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌روند.

کد خبر 268165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha