همشهری آنلاین: کنسرت موسیقی گروه "شهرزاد" ویژه بانوان جمعه ۲۴ مرداد از ساعت ۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

پوستر موسیقی

به گزارش همشهري آنلاين، گروه شهرزاد به سرپرستی "آذر زرگریان" با یاد و خاطره استاد "غلامحسین بنان" و با اجرای قطعاتی در دستگاه چهارگاه و ماهور روی صحنه می‌روند.

در این کنسرت "هما تهرانی" خواننده، "نازنین پدرثانی" نوازنده تنبک و نازنین غنی زاده با نوازندگی کمانچه، سرپرست و نوازنده تار" آذر زرگریان" را همراهی می‌کنند.

در بخش نخست کنسرت در دستگاه چهارگاه قطعاتی چون: مقدمه هشت ضربی، آواز درآمد و زابل، تصنیف شوق طلب، آواز حصار، تصنیف به هر که دل بستم، آواز مخالف و فرود، تصنیف رقص درو، رنگ چهارگاه اجرا می‌شود.

بخش دوم در دستگاه ماهور نیز قطعاتی چون پیش درآمد ماهور، آواز گشایش و حصار، تصمیف نای بی نوا، تصنیف جرس، آواز عشاق، تصنیف قدح، قطعه سه گاه آذری، تصنیف جویبار، تصنیف گلشن دل، رنگ ماهور و فرود به ماهور را شامل می‌شود.

آذر زرگریان متولد 1343 در تهران است.

نوازندگی تار را از سال 1360 نزد مرحوم تقی شاهی آغاز نمود و از سال 1361 فراگیری فنون نوازندگی و ردیف موسیقی ایرانی را نزد اساتید بزرگ از جمله ارشد طهماسبی، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، مجید کیانی بهره برد و به پیشنهاد استاد علیزاده از سال 1367در هنرستان موسیقی دختران تدریس تار را به عهده گرفت.

همزمان، ورود به رشته موسیقی در دانشگاه هنر منجر به بهره گیری از کلاس های اساتیدی چون مهربانو توفیق، هوشنگ ظریف و احمد پژمان شد که در سال 1374 از این دوره فارغ التحصیل گردید و در سال 1384 نیز مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه هنر به پایان رسانده است.

کنسرت موسیقی گروه "شهرزاد" ویژه بانوان جمعه 24 مرداد در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

کد خبر 268455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha