سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

دزد آشنا در هنگام سرقت میلیونی از خانه اقوامش همان شلواری را پوشیده بود که چند روز پیش‌تر و هنگام دیدن مالباخته پوشیده بود.

متهمان

اين مرد كه تصور مي‌كرد با زدن نقاب به‌صورتش ديگر كسي او را نخواهد شناخت، باورش نمي‌شد شلوار مارك‌دارش راز او را فاش كند.مرد جوان كه ارسلان نام دارد 24خردادماه به همراه يكي از دوستانش درحالي‌كه نقاب به‌صورت داشتند وارد يك مجتمع مسكوني در شمال تهران شدند. هدف آنها سرقت از آپارتماني در طبقه دوم بود. آنها از پله‌ها بالا رفتند و زنگ در را زدند.

لحظاتي بعد دختر جواني در را گشود و با ديدن 2نقابدار كه اسلحه در دست داشتند شوكه شد. سارقان، دختر جوان و مادرش را با تهديد در يكي از اتاق‌ها زنداني كردند و پس از سرقت تمامي اسناد و مدارك داخل گاوصندوق و اموال باارزش، پا به فرار گذاشتند و به اين ترتيب تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي تهران براي دستگيري آنها شروع شد.

ماموران كه با تماس مالباخته‌ها در جريان اين سرقت قرار گرفته بودند راهي آنجا شدند. دختر جوان به آنها گفت: وقتي زنگ در به صدا درآمد، تصور كردم يكي از همسايه‌ها پشت در است. اما پس از باز كردن در، با ديدن دزدان وحشت كردم. در هنگام سرقت من و مادرم در خانه تنها بوديم و يكي از سارقان نقابدار كه اسلحه در دست داشت، مدام مراقب من و مادرم بود كه سر و صدا نكنيم. ديگري هم پس از ورود به خانه يكراست به محلي رفت كه گاوصندوق در آنجا بود و شروع به سرقت طلا و جواهرات و همچنين اسناد و مدارك داخل آن كرد.

همان لحظه حدس زدم كه او از قبل با موقعيت خانه ما آشنايي داشته است. از طرفي وقتي ديدم هيچ حرفي نمي‌زند، مطمئن شدم كه مي‌ترسد ما او را بشناسيم. به همين دليل با دقت وي را زيرنظر گرفتم و شلوار مارك‌داري كه پوشيده بود، توجهم را جلب كرد. مدل شلوار، هماني بود كه پسرعمويم داشت. چند روز پيش وقتي من و پسرعمويم همديگر را ديديم، او همين شلوار را پوشيده بود و حالا هم حدس مي‌زنم كه آن سارق، پسرعمويم باشد كه از مدتي قبل بر سر ارث و ميراث با هم اختلاف داشتيم.

پس از اظهارات شاكي مأموران به تحقيقات خود ادامه دادند. مجتمع مسكوني مجهز به دوربين مداربسته بود و مأموران توانستند در ادامه به فيلم لحظه ورود دزدان به اين مجتمع دست پيدا كنند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سارقان در زماني كه يكي از ساكنان مجتمع از پاركينگ خارج شده بود، پيش از بسته شدن در خود را به داخل پاركينگ رسانده و از اين طريق وارد خانه شده بودند. زماني كه اين فيلم در اختيار مالباخته‌ها قرار گرفت، دختر جوان يكي از دزدان را شناخت و گفت كه او كسي جز پسرعمويش ارسلان نيست.

دستور بازداشت ارسلان 28ساله صادر شد و او كه محل زندگي‌اش را تغيير داده بود آخرين روز تيرماه در مخفيگاهش در شرق تهران دستگير شد. با كشف شلوار مارك‌دار مورد نظر در مخفيگاهش، او كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت به سرقت ميليوني اعتراف كرد و گفت: از 6‌ماه پيش نقشه سرقت را طراحي كرده بودم. من و خانواده عمويم بر سر املاكي كه ارثيه‌مان بود اختلاف داشتيم و من مي‌خواستم مدارك و اسناد اين املاك را سرقت كنم. براي همين با همدستي 2نفر از دوستانم اين كار را انجام دادم و پس از سرقت، تمامي مدارك را سوزاندم.

با اعترافات مرد جوان، همدستان او نيز دستگير شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آنها در اين سرقت در حدود 300ميليون تومان طلا و جواهرات و همچنين تجهيزات فيلمبرداري و عكاسي دزديده بودند كه برخي از اموال مسروقه از آنها كشف شد. 2سارق ديگر پس از دستگيري اعتراف كردند كه تجهيزات فيلمبرداري و عكاسي را كه ده‌ها ميليون تومان ارزش داشت تنها به قيمت 15ميليون تومان فروخته‌ و پول آن را تقسيم كرده‌اند. به گفته سرهنگ آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، براي تمامي متهمان قرار قانوني صادر شده است و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 267886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha