پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران در جریان ۳ عملیات جداگانه که ظرف ۲۴ ساعت انجام شد، ۳باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر را متلاشی کرد.

متهمان

اعضاي يكي از باندها براي اينكه محموله‌شان از سوي پليس شناسايي نشود، آن را با استفاده از قفل‌بند و جادو، طلسم كرده بودند.تحقيقات مأموران پليس براي شناسايي اين باندها از مدتي قبل شروع شده بود و در نهايت روز جمعه، درحالي‌كه همه اطلاعات مورد نياز درخصوص اين باندها جمع‌آوري شده بود، زمان انجام عمليات رسيد.

بدين‌ترتيب تيم‌هاي وي‍ژه پليس عمليات ضربتي خود را شروع كردند و ظرف 24ساعت توانستند با دستگيري 14عضو اين باندها 1800كيلو ترياك و حشيش كشف كنند.سردار ساجدي‌نيا، رئيس پليس تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران به تشريح جزئيات اين عمليات پرداخت و گفت: بيشتر قاچاقچيان دستگيرشده سابقه‌دار هستند و اميدواريم پس از اين دستگيري، برخورد بايسته‌اي با اين افراد صورت گيرد.

وي با بيان اينكه اين افراد اقدام به جادوي محموله‌هاي مخدر كرده بودند، افزود: اعضاي يكي از باندها سعي داشتند با سحر و جادو و استفاده از قفل‌بند مواد خود را طلسم كرده و از اين طريق كاري كنند كه مأموران نتوانند اين محموله را شناسايي كنند كه ناكام ماندند.

ساجدي نيا با اشاره به اينكه حشيش و ترياك عمده كشفيات پليس از اين سه باند بوده است، گفت: اعضاي اين باندها موادمخدر را از مرزهاي شرقي وارد پايتخت كرده و آنها را در 3محل مختلف دپو كرده بودند تا در فرصت مناسب بين مشتريانشان توزيع كنند كه موفق نشدند.وي گفت: تمامي سركرده‌هاي اين باندها در تهران دستگير شدند و در حال حاضر نيز 2عمليات در 2نقطه پايتخت در حال انجام است كه پس از پايان آن، درخصوص كشفيات اطلاع‌رساني خواهد شد.

رئيس پليس تهران به فعاليت گسترده پليس مبارزه با مواد‌مخدر پايتخت از آغاز امسال اشاره كرد و ادامه داد: از ابتداي سال‌جاري تاكنون، 25باند بزرگ مواد‌مخدر شناسايي و منهدم شده و ميزان كشفيات پليس نيز در اين مدت نسبت به‌مدت مشابه سال قبل حدود 40درصد رشد داشته است.

من فريب خوردم!

مرد 50ساله يكي از 14متهمي است كه در عمليات پليس دستگير شد. او در گفت‌وگو با همشهري مدعي است كه هيچ اطلاعي از قاچاق مواد‌مخدر نداشته است.

  • چطور وارد اين باند شدي؟

من راننده تاكسي هستم. در مسير فرودگاه چند باري يك پسر شيك‌پوش را كه حدودا 28سالش بود سوار كردم. او از من پرسيد زن و بچه داري؟ وقتي گفتم بله، گفت: مي‌خواهي پولدار شوي؟ بعد هم مدعي شد كه يك‌بار برايش آمده و دنبال جايي مي‌گردد كه يك ساعت آن را نگه دارد. گفت حاضر است براي اين يك ساعت 500هزار تومان پرداخت كند.

  • شما چه كرديد؟

يك انبار بود كه با مسئولش آشنا بودم. قبول كردم و گفتم بارت را بياور. يك وانت با بار آهن آورد كه آن را به انبار برديم. تنها نيم ساعت گذشته بود كه مامورها ريختند و همه ما را دستگير كردند. وقتي وانت را بازرسي كردند، زير باربند، كلي مواد جاسازي شده بود و من هم دستگير شدم. باور كنيد من فريب خوردم و نقشي در اين ماجرا نداشتم!

جاسازي مواد در پوشاك زنانه

مراد، راننده كاميوني است كه به جرم حمل يك محموله بزرگ مواد‌مخدر دستگير شده است. او هم مثل متهم ديگر مدعي است كه از وجود مواد خبر نداشته است. گفت‌وگو با او را بخوانيد:

  • چه شد كه به جرم حمل مواد دستگير شديد؟

من راننده كاميون هستم. چند روز پيش دوستم شخصي را معرفي كرد كه بار داشت و مي‌خواست آن را از بندرعباس به تهران ببرد. وقتي از بارش پرسيدم، گفتند كه پوشاك زنانه است. من هم قبول كردم و آن را بارگيري كرديم و به راه افتاديم اما وقتي به تهران رسيديم همه‌‌چيز لو رفت.

  • چطور لو رفت؟

توي جاده حسن آباد ايست و بازرسي بود. فكر كردم تصادف شده و نگه داشتم كنار خيابان. در همين هنگام مأموران آمدند و شروع كردند به گشتن كاميون. داخل پوشاك زنانه 770كيلو ترياك جاسازي كرده بودند.

  • چقدر قرار بود براي انتقال اين محموله دريافت كني؟

12ميليون تومان پيشنهاد كرده بودند. صاحب بار يك مرد جوان بود كه با پيشنهادش مرا فريب داد و توي اين دام انداخت.

کد خبر 268255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha