یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

۲ زورگیر سابقه‌دار وقتی در زندان بودند با یکدیگر نقشه زورگیری‌های دیگری را طراحی کردند. آنها بعد از آزادی دست‌به‌کار شدند و در مدت کوتاهی با ترفندی خاص ده‌ها نفر را به‌عنوان مسافر سوار خودروی‌شان کردند و اموال‌شان را ربودند.

متهمان

نيمه‌شب بيست‌و‌ششم مرداد‌ماه مأموران پليس آگاهي در اطراف ميدان آرژانتين به سرنشينان يك دستگاه پرشياي سفيد رنگ شك كردند. بررسي پلاك خودرو نشان مي‌داد چند روز پيش 2نفر با معرفي خود به‌عنوان مأمور، خودرو را از صاحبش زورگيري كرده‌اند. از آنجا كه ممكن بود سرنشينان پرشيا همان زورگيران باشند مأموران به آنها فرمان ايست دادند و مردان جوان را در عمليات تعقيب و گريز دستگير كردند.

با انتقال متهمان به پليس آگاهي، صاحب خودرو به آگاهي دعوت شد و ماجراي سرقت خودرواش را اينطور شرح داد. او گفت: حدود يك‌ماه قبل در محدوده جاده مخصوص كرج ناگهان يك دستگاه پژو 405 خاكستري رنگ كه يك چراغ‌گردان داشت سد راهم شد و سرنشينان آن به من دستبند زدند و يكي از آنها پشت فرمان نشست. چند دقيقه بعد ناگهان به‌صورتم اسپري اشك‌آور زدند و من را از داخل خودرو بيرون انداختند و خودروام را دزديدند. با آغاز تحقيقات از متهمان به نام‌هاي افشين- 32ساله- و محسن- 35ساله- معلوم شد آنها ازجمله سارقان سابقه‌دار هستند كه بارها دستگير شده‌اند؛ طوري كه افشين پيش از اين 13مرتبه بازداشت شده بود. همچنين مشخص شد 2متهم در زندان با يكديكر دوست شده و بعد از آزادي با همدستي يكديگر ده‌ها فقره سرقت مرتكب شده‌اند. شگرد آنها به اين شكل بود كه بعد از سرقت خودرو شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار آن مي‌كردند. يكي از آنها پشت فرمان مي‌نشست و دومين نفر روي صندلي عقب.

آنها با قرار دادن وسيله‌اي روي صندلي جلو مانع نشستن مسافران در آنجا مي‌شدند و درحالي‌كه جايي جز صندلي عقب باقي نمانده بود طعمه‌هاي‌شان آنجا مي‌نشستندو در اين مرحله فردي كه در صندلي عقب نشسته بود به اين بهانه كه در خودرو بسته نشده از مسافر مي‌خواست در را دوباره ببندد و در اين موقعيت وسايل با ارزش داخل جيب يا كيف او را سرقت مي‌كرد. متهمان در چند مورد نيز از اسپري اشك‌آور استفاده كرده بودند. آنها همچنين در اعترافات‌شان گفتند بيشتر طعمه‌هاي‌شان را در ميدان آرژانتين، ميدان سپاه، خيابان شهيدبهشتي، سيدخندان، ميدان آزادي و ترمينال‌غرب به دام مي‌انداختند. سرهنگ محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام جزئيات اين پرونده از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان خبر داد و از افرادي كه از آنها شكايت دارند دعوت كرد براي طرح شكايت به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 271210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha