همشهری‌آنلاین: استاندارد بعد از اظهارنظر اخیر وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از روغن‌های پالم در تولید لبنیات پرچرب به عنوان بازوی نظارت کیفی کالاهای تولیدی وارد عمل شده و از بررسی لبنیات پرچرب در بازار خبر می‌دهد. رئیس سازمان استاندارد استان تهران از نمونه برداری لبنیات موجود در بازار برای بررسی وجود روغن پالم صحبت به میان آورده است.

مهر نوشت:  بعد از اظهار نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر استفاده از روغن‌های پالم در تولید لبنیات پرچرب، واکنش‌های متفاوتی از سوی دست اندرکاران تولید لبنیات صورت گرفته و اکنون نیز خبر از آن می‌رسد که سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان بازوی نظارتی جدی دولت در پایش کیفیت محصولات، به این موضوع جنجالی وارد شده است و هم اکنون در حال بررسی نمونه‌هایی است که از بازار جمع آوری کرده است.

این در حالی است که وزیر بهداشت ضمن ابراز مخالفت جدی خود با افزایش قیمت لبنیات، بر این نکته پافشاری می‌کند که تولید لبنیات پرچرب در کشور به دلیل استفاده از روغن‌های پالم که اسید چرب بسیار بالایی دارد، برای سلامت مردم مضر است و نباید تولید این گونه محصولات با استفاده از روغن‌های پالم، ادامه یابد.

اکنون مسلم بیات از آغاز بررسی محصولات لبنی موجود در بازار از سوی سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: نمونه‌هایی از بازار جمع آوری شده و در حال انجام تحقیق و آزمایشات است، بر این اساس قرار است که هفته آینده نتایج این بررسی ها منتشر شود.

رئیس سازمان استاندارد استان تهران افزود: استفاده از روغن‌های پالم به هیچ عنوان در محصولات لبنی مجاز نیست و سازمان ملی استاندارد از سال گذشته بر روی این محصولات تمرکز کرده و سال گذشته نیز یک واحد متخلف شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی شد.

وی تصریح کرد: استفاده از روغن پالم تنها در تولید بستنی‌های مخلوط و پنیر پیتزا مجاز است و استفاده از آن در هیچ محصول دیگری قانونی نیست.

به گفته بیات، استفاده از چربی‌های گیاهی در هیچ محصولی اعم از شیر، خامه، دوغ، کشک، ماست و پنیر تازه غیرفراوری شده مجاز نیست و با متخلفان به طور قطع برخورد می‌شود.

بر این اساس، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در حال بررسی این فرآورده‌ها و شناسایی متخلفان است.

کد خبر 267868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha