سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از بازی با مالزی، دیدار مقابل این تیم را حسا‌‌س‌ترین بازی تیم‌ملی در مرحله گروهی دانست.

به گزارش ایسنا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به لحاظ حساسیت دیدار برابر مالزی حساس‌ترین بازی ما در مرحله‌ی گروهی خواهد بود.

وی به خبرنگاران گفت: پیش از آنکه بخواهم درباره‌ دیدار ایران برابر مالزی صحبت کنم می‌خواهم از "برونو متسو" سرمربی امارات که تیمش بازی جوانمردانه‌ای را برابر قطر انجام داد، تشکر کنم. آنها با این که می‌دانستند تیمشان حذف شده بازی جوانمردانه‌ای انجام دادند و قطر را از پیش رو برداشتند و این یکی از نکات مثبت جام ملت‌های آسیا در این دوره بود.

وی درباره‌ی دیدار برابر مالزی گفت: اعتقاد دارم باید به هر حریفی احترام بگذاریم، مالزی هم از این قاعده مستثنی نیست. در این بازی دو مساله برای ما حائز اهمیت است، پیش از بازی‌مان برابر مالزی بازی گروه چهارم انجام شده و ما می‌دانیم که باید در مرحله‌ی بعد با چه حریفی روبرو شویم. دوم آن که باید تلاش کنیم که به عنوان تیم اول به مرحله‌ی بعد صعود کرده تا بتوانیم در مالزی بمانیم. نمی‌توان گفت که مالزی چون در دو دیدار گذشته ده گل دریافت کرده تیم ضعیفی است. ما همان حساسیتی را که برای دیدار با ازبکستان و چین قائل بودیم و چه بسا بیشتر برای دیدار با مالزی قائل هستیم و با تمام قوا به مصاف این تیم خواهیم رفت.

وی درباره‌ی انگیزه‌ی بازیکنان تیم ملی نیز گفت: از روزی که تمرینات خود را آغاز کردیم برای تک تک لحظات تیم ملی برنامه داشتیم و برای بازی‌های مهم نیز بازیکنان ما انگیزه‌ فراوانی دارند. همانطور که گفتم حساسیت بالایی برای دیدار برابر مالزی قائل هستیم و اینگونه بازیکنان انگیزه‌ی زیادی برای بازی با مالزی دارند.

بازی تهاجمی خواهد بود

خبرنگاری پرسید چه برنامه‌ای برای سرگروه شدن در گروه سوم دارید که وی پاسخ داد: هر تیمی که مقابل ایران بازی می‌کند سعی می‌کند بازی دفاعی را انجام دهد، شاید مالزی هم از این شیوه استفاده کند. اما من در هر تیمی که باشم شیوه‌ بازی‌ام انجام بازی تهاجمی است و تفاوتی نمی‌کند که حریف چه تیمی است. اعتقاد دارم که مردم ایران بازی تهاجمی را دوست دارند و خوشحالم که در دو بازی گذشته چهار گل مقابل دو حریف سرسخت‌مان به ثمر رساندیم. خوشبختانه نفراتی که در اختیار داریم می‌توانند به راحتی با تغییرات تاکتیکی همسو شوند.

صادقی اخراج نشده است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کنار گذاشته شدن مرتضی اسدی از لیست تیم ملی و اخراج امیر حسین صادقی از اردو چه جانشینی برای فریدون زندی دارید گفت: پرسش شما دو جواب مختلف دارد. زندی در بوندسلیگا سابقه بازی در دفاع چپ را دارد و با این پست بیگانه نیست. او در دو بازی قبلی جزو بازیکنان خوب ما بوده و تمام وظایف را به نحو احسن انجام داده. درباره‌ی امیر حسین صادقی نیز باید بگویم که او را تنبیه نکردیم بلکه به او استراحت دادیم. تنبیه یعنی این که بازیکن چمدانش را ببندد و به تهران برگردد، ما به او استراحت دادیم و او از تیم اخراج نشده است.

ترجیم می‌دهم در مالزی بمانیم

قلعه‌نویی درباره‌ شرایط تیم ملی در دور بعد و در پاسخ به این سوال که دوست دارید با کدام یک از تیم‌های گروه چهارم برخورد کنید؟ گفت: ترجیح می‌دهیم که در مالزی بمانیم چرا که هم اکنون با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا کرده‌ایم. هم اکنون از اسکان‌مان نیز رضایت داریم. مردم ایران دوست دارند که تیم کشورشان به عنوان تیم نخست به مرحله‌ بعد صعود کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی عملکرد داوران گفت: اعتقاد دارم با توجه به این که صعود دو تیم ایران و عربستان به مرحله بعد قطعی شده بهتر از است که از داوران این دو کشور در بازی‌های مستقیم استفاده نشود و بهتر بود این مساله در دیدار ایران برابر چین لحاظ می‌شد. با این حال اعتقاد دارم به غیر از صحنه‌ای که داور می‌توانست برای ما پنالتی بگیرد قضاوت بازی ایران برابر چین خوب بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حل نوسانات تیم ملی داشته‌اید؟ گفت: تاکنون دو سه مورد بحث را پیگیری کرده‌ایم، با چهار پنج بازیکن بزرگ و با سابقه‌ تیم ملی جلسه داشته‌ایم، همچنین دو جلسه با سایر اعضای کادر فنی داشته‌ام، یک جلسه هم با دکتر روانشناس تیم. به یک سری از جمع‌بندی‌ها دست پیدا کرده‌ایم که البته نمی‌توانم در مورد این جمع‌بندی‌ها صحبت کنم.

قلعه‌نویی درباره‌ی نتایج غیر قابل پیش بینی جام ملت‌های آسیا در این دوره گفت: فوتبال در آسیا پیشرفت خوبی داشته است و دیگر تیمی به عنوان زنگ تفریح وجود ندارد. مالدیو زمانی با هفده هجده گل برابر ما شکست می‌خورد اما، در آخرین بازی مقابل ما تنها سه گل خورد. ما اگر می‌خواهیم فاصله‌مان را با تیم‌های آسیایی حفظ کنیم باید امکانات‌مان را همسو کنیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی گفت: خوشحالم که بازیکنانی داریم که هر موقع لازم باشد می‌توانند به عنوان سربازانی فداکار تاکتیک‌ها را پیاده کنند. تیم ملی باید اینگونه هم باشد. اما چون تیم ملی در مرحله گذر است می‌توانیم در آینده بیشتر از این بازیکنان استفاده کنیم. با این حال در این یازده ماهی که من در راس کادر فنی بوده‌ام از بازیکنان جوان نظیر کاظمیان،مبعلی و حسینی بیشتر استفاده شده است.

علی کریمی هم از قاعده مستثنی نیست

خبرنگاری درباره‌ استفاده از علی کریمی به عنوان مهاجم در دیدارهای آینده پرسید که قلعه‌نویی گفت: هر تغییری به دلیل ضعیف بازی کردن بازیکن نیست. بلکه زمانی که در بازی با چین بازیکنی را تعویض کردیم قصد تغییر تاکتیک داشتیم، در فوتبال دنیا ساختار دفاعی و ساختار تهاجمی وجود دارد، همه بازیکنان باید دفاع کنند و همه باید در حمله شرکت کنند، علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که جواد نکونام به عنوان هافبک دفاعی در دیدار برابر چین گلزنی کرد. کریمی خودش را در تمرینات با شرایط وفق داده و هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد. همه‌ بازیکنان باید در ساختار دفاع و حمله شرکت کنند و دیگر اینگونه نیست که یک بازیکن تنها در حملات شرکت کند.

کد خبر 26750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز