چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملتهای آسیا با نتیجه ‪ ۲‬بر ‪ ۱‬از سد تیم ازبکستان گذشت.

تیم ملی ایران در نیمه اول یک بازی پر انتقاد را به نمایش گذاشت و به رغم حملات پراکنده و بی‌هدفی که داشت سرانجام طی یک ضد حمله و اشتباه خط دفاعی و دروازه بان تیم نتیجه را یک بر صفر به حریف واگذار کرد.در این نیمه رحمان رضایی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

اما نیمه دوم را ایران بهتر از ینمه اول آغاز کرد. به ویژه تعویض رسول خطیبی و آمدن جواد کاظمیان به جای وی باعث تحرک خط حمله تیم فوتبال ایران شد.

سرانجام در دقیقه 56 سازی سانتر زیبای مهدی مهدوی‌کیا از روی نقطه کرنر با پرش زیبا و ضربه سر دقیق سیدجلال حسینی همراه بود که نتیجه آن گل تساوی تیم کشورمان بود.
در ادامه مسابقه و پس از حملات مکرر تیم کشورمان که بیشتر از جناح راست صورت می‌گرفت، پاس عمقی آندرانیک تیموریان به جواد کاظمیان او را در موقعیت مناسب قرار داد.

کاظمیان نیز قدر این فرصت را دانست و گل دوم تیم ملی فوتبال ایران را در نخستین بازی‌اش از مسابقات جام ملت‌های آسیا در دقیقه 70 به ثمر رساند.

از جمله حوادث دیگر این بازی اخراج امیر قلعه‌نویی مربی تیم ملی در دقیقه 82 بازی و شکستن دندان مهدوی کیا طی یک درگیری با بازیکن تیم ازبکستان بود.

در پایان این بازی که در بوکیت جلیل کوالالامپور برگزار شد، جواد کاظمیان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی ایران در گروه سی این رقابت‌ها حضور دارد.

کد خبر 26303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز