همشهری آنلاین: آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای علیه روسیه وضع کردند. گفته شده که این رشته از تحریم‌ها با هدف بازداشتن دولت روسیه از ادامه مداخله در امور داخلی اوکراین وضع شده است.

sanction

تحریم‌های تازه آمریکا بخش‌های انرژی، دفاعی و مالی روسیه را هدف قرار داده است. ممنوعیت شهروندان یا افراد ساکن آمریکا از معامله با سه بانک روسی نیز در این مجموعه جای می‌گیرد.

به گزارش يورونيوز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید: ما در حال مسدود کردن صادرات فناوری و محصولات خاص به بخش انرژی روسیه هستیم و تحریم‌ها را به چندین بانک و شرکت‌های دفاعی روسیه گسترش دادیم، و اعتبارات تشویقی برای صادرات به روسیه و تامین منابع مالی برای پروژه‌های توسعه اقتصادی در این کشور را به حالت تعلیق درآورده‌ایم. همزمان اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به ما پیوسته است.

اوباما ادامه داد: در ارتباط با موضوع روسیه باید بگویم که این یک جنگ سرد جدید نیست بلکه ریشه در بی میلی روسیه در به رسمیت شناختن حق اوکراین در ترسیم مسیر پیش روی خود دارد.

از آغاز درگیری بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و دولت اوکراین، اتحادیه اروپا یک رشته تحریم‌های اقتصادی و سیاسی نه چندان جدی را علیه روسیه به اجرا گذاشته است. اما تحولات اخیر مربوط به سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزیایی در شرق اوکراین، این اتحادیه را به اتخاذ موضع شدیدتری علیه مسکو واداشت.

تحریمهای اتحادیه اروپا بخش مالی، اکتشاف انرژی، فن آوری و فروش تسلیحات به روسیه را تحت پوشش قرار می دهد. این اتحادیه برای نخستین بار به جای افراد و یا شرکت‌ها، کل بخش ها را هدف می‌گیرد.

کد خبر 267242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha