همشهری آنلاین: یک روزنامه روسی نوشت مقامات روسیه روز پنجشنبه فهرستی از مواد غذایی را که دولت این کشور قصد دارد واردات آنها را از کشورهای غربی ممنوع یا محدود کند، منتشر می‌کنند.

putin obama

روزنامه کامرسانت روسیه به نقل از منابعی که نامشان را ذکر نکرد، نوشت پیش بینی می‌شود تدابیری که روسیه در واکنش به تحریم‌های غربی برضد مسکو اتخاذ کرده است، ده درصد از واردات مواد غذایی روسیه را که ارزش سالانه آنها بالغ بر چهار میلیارد دلار برآورد شده است، شامل شود.

روزنامه ودومستی روسیه نیز به نقل از منابع دولتی همین مطلب را نوشت و تصریح کرد خرید محصولاتی از قبیل فرآورده‌های لبنی، پنیر و گوشت از بازار کشورهای غربی که روسیه را تحریم کرده‌اند، ممنوع خواهد بود اما در عوض واردات مواد غذایی مورد نیاز اطفال از تحریم‌هایی که روسیه بر ضد غربی‌ها اعمال کرده است، در امان خواهد ماند.

الکسی الکسینکو، سخنگوی آژانس امنیت بهداشتی روسیه روز گذشته اعلام کرد انواع میوه‌ها و سبزیجاتی که تا کنون از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به روسیه وارد می‌شد و تمام محصولات و فرآورده‌های غذایی که تا کنون از آمریکا وارد کشور می‌شد، مشمول تحریم‌هایی خواهد شد که دستور آن را ولادیمیر پوتین امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکسی الکسینکو خاطر نشان کرد هنوز فهرست دقیق و کامل محصولاتی که روسیه واردات آنها را از کشورهای غربی ممنوع کرده، منتشر نشده است و مقامات روسیه درباره آن رایزنی می‌کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته در واکنش به تحریم های اقتصادی که کشورهای اروپایی و آمریکا بر ضد مسکو اعمال کرده اند، حکمی را امضا کرد که بر اساس آن واردات مواد غذایی ، محصولات کشاورزی و مواد اولیه از کشورهای غربی (کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند) متوقف می‌گردد.

آمریکا و کشورهای غربی، روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین و بر هم زدن ثبات این کشور متهم کرده‌اند.

کد خبر 268028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha