همشهری آنلاین: تصاویر گرفته شده به وسیله ماهواره‌های آمریکایی نشان می‌دهد که چگونه نظامیان اوکراین هواپیمای مسافربری مالزی MH۱۷ را سرنگون کردند.

بوئینگ مالزی توسط نظامیان اوکراین سرنگون شد

به گزارش صداي روسيه، رابرت پری، جامعه شناس و تحلیلگر آمریکایی معروف در مقاله خود منتشره در وبسایت مستقل consortiumnews.com این مطلب را گزارش داد.

به گفته این روزنامه نگار، سرویس اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا عکس هایی در اختیار دارد که نشان می دهد که مسئولیت بر سرنگونی هواپیما های غیر نظامی به عهده نیروهای نظامی اوکراین است.

پری نام آگاه کننده خود از سرویس اطلاعاتی آمریکا را فاش نمی کند اما می گوید که این یک منبع قابل اعتماد است چرا که قبلا از او اطلاعات قابل اعتماد را دریافت کرده بود.

منبع گفت که سرویس اطلاعاتی تصاویر از آتشباره دفاعی اوکراین دارد که به احتمال زیاد موشک را پرتاب کرد. علامت های ویژه نیروهای مسلح اوکراین در لباس نظامی مشهود آن می باشد .

نظامیان روسیه در کنفرانس خبری روز دوشنبه 21 ژوئیه به نوبه خود ادالاعات مربوط به کنترل عینی وضعیتی را فاش کردند که در منطقه دونتسک اوکراین قبل از سقوط "بوئینگ" مالزی پیش آمده بود. مطالب تهیه شده توسط وزارت دفاع به کارشناسان کشورهای اروپایی و مالزی تحویل شده است .

بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی از آمستردام به کوالالامپور پرواز می کرد و روز 17 ژوئیه در شرق اوکراین سقوط کرد. همه 298 نفر، از جمله 85 کودک و 15 عوض خدمه کشته شدند.

کد خبر 266872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha