همشهری‌آنلاین: حمله جنگنده های اوکراین و بمباران روستای استارایا کوندراشوکا در بیست کیلومتری لوهانسک، کشته شدن هفت نفر از جمله یک دختر بچه پنج ساله را در پی داشت.

حمله اشتباه خلبانان اوکراینی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس از لوهانسک، جانشین فرمانده گردان ویژه آزوف در کانال 112 تلویزیون اوکراین اذعان داشت هشت نفر نیز در این حمله زخمی شدند.

وی این بمباران را اشتباه خلبانان دانست و گفت: این روستا ممکن است در میان گروه‌های مسلح جمهوری خود مختار لوهانسک و نیروهای ارتش اوکراین قرار گرفته باشد.

والری گولنکو، رئیس دولت محلی لوهانسک مدعی است بمباران این روستا تلفات بیشتری برجا گذاشته است. وی شمار تلفات این حمله را دوازده کشته و دهها زخمی عنوان کرد.

سرویس مطبوعاتی دولت محلی لوهانسک نیز گزارش داد درگیری های مسلحانه در شرق اوکراین خسارت بیش از یک و سه دهم میلیارد هیروانیایی (بیش از 100 میلیون دلاری) را در منطقه لوهانسک بر جا گذاشته است.

در این گزارش آمده است: یک فهرست ویژه از امکانات و تاسیساتی که در نتیجه درگیری های مسلحانه در لوهانسک از میان رفته و باید بازسازی شوند، تهیه شده است. تسهیلات مورد نیاز برای استفاده دوباره از آنها نیز برآورد شده‌اند.

ادامه درگیری پلیس با مخالفان در شرق اوکراین

درگیری‌ها در شرق اوکراین پنجشنبه 12 تير میان نیروهای دولتی و شورشیان طرفدار روسیه باوجود تلاش نمایندگان بین‌المللی برای مذاکرات آتش بس همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دونتسک، مرزبانان اوکراینی اعلام کردند 9 نگهبان با شلیک گلوله شورشیان در ایست مرزی دالژانسکی زخمی شدند.

دالژانسکی یک گذرگاه استراتژیک در مرز با روسیه است که کیف چند روز پیش در اقدامی که نخستین پیروزی از زمان بازسازی ارتش خوانده شد آن را باز پس گرفت.

وزارت دفاع اوکراین نیز در بیانیه ای اعلام کرد نیروهایش پنج کامیون حامل شورشیان را منهدم کردند. در این بیانیه آمده است شورشیان به ایست‌های بازرسی دولتی در 24 ساعت گذشته شانزده بار حمله کردند.

نبرد سنگین با ورود تجهیزات زرهی به نیکلایفکا

روزنامه روسی نوشت ارتش اوکراین با ورود تجهیزات زرهی خود به نیکلایف‌کا وارد نبرد سنگین با نیروهای مردمی شد.

روزنامه پراودا به نقل از شاهدان عینی نوشت با ورود تانکها و تجهیزات زرهی ارتش اوکراین به نیکلایف‌کا در نزدیکی اسلاویانسک، نبرد سنگینی بین نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان شرق اوکراین آغاز شد. در اثر گلوله باران چند خانه چند طبقه کاملاً تخریب شد.

‌یکی از فرماندهان نیروهای مردمی شرق اوکراین با گوشی همراه خود به خبرنگار لایف نیوز گزارش داد در شهر نیکلایف‌کا نزدیک اسلاویانسک تعداد زیادی تانک و تجهیزات زرهی دیده می شود که مردم از دیدن آنها شوکه شده‌اند.

اول ژوئیه نیروهای نظامی اوکراین پست‌های بازرسی در مبادی ورودی شهر نیکلایف‌کا را که در 15 کیلومتری اسلاویانسک قرار دارد با تانک و خمپاره هدف آتش قرار دادند. به گفته شاهدان، مردم این منطقه شب را در پناهگاه‌ها به سر بردند.

کد خبر 264698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha