همشهری آنلاین: مراسم سالروز عملیات مرصاد در حسینیه ثارالله سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار ناصر شعبانی جانشین مرکز دانشگاهی امام حسین (ع) سپاه در این مراسم که در محل حسینیه ثارالله سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد. اظهارکرد: ما در ایران نه بمب اتم داریم و نه اقتصاد پویایی که مظهر قدرت ما محسوب شوند؛ بلکه مظهر قدرت ایران و ایرانی تنها و تنها شهدا هستند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز،آمریکا هرکاری که توانسته، بر علیه این نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده و آن کارهایی هم که نکرده، نتوانسته است انجام دهد.

سردار شعبانی با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار کرد: مقطع پایان جنگ، مقطع درخشان دوران دفاع مقدس بود. غیرت مردم کرمانشاه هم در این عملیات و مقابله با منافقین کوردل مثال زدنی بود. اگر امروز کرمانشاه سربلند است و ایران امنیتی مثال‌زدنی دارد به پاس هشت سال دفاع مقدس و عملیات مرصاد است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهارکرد: منافقین قرار بود که در شهریورماه سال 67 به ایران حمله کنند اما قبول قطعنامه از سوی امام خمینی (ره) برنامه‌های آنها را به هم ریخت و منافقین مجبور شدند به صورت عجولانه و با هماهنگی صدام در مرداد ماه 67 به ایران حمله کنند که آن شکست فجیحانه را خوردند. منافقین که بیش از 5000 نفر بودند،4536 نفر آنها در عملیات مرصاد از وارد مرز ایران شدند و در آن عملیات 2263 نفر کشته دادند.

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد بسیاری از منافقین که شکست خوردند به عراق بازگشتند و در آنجا پادگانی به نام اشرف راه‌اندازی کردند که در روز 10 شهریور سال گذشته همین پادگان اشرف به دست مجاهدین عراقی از بین رفت و بیش از 52 تن از فرماندهان منافقین که در عملیات مرصاد بودند در این درگیری کشته شدند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با انتقاد از چاپ آثار کمتری از جبهه‌های غرب در مقایسه با جبهه‌های جنوب،گفت: تاکنون 1180 اثر از دوران دفاع مقدس به چاپ رسیده که کمتر از 200 مورد آنها به جبهه‌های غرب اختصاص دارد و مابقی مربوط به جبهه‌های جنوب است و این مهم،مظلومیت جبهه‌های غرب را می‌رساند.

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه هم در این مراسم اظهارکرد: تهاجم نیروهای نفاق با پشتیبانی رژیم عراق و جهان استکبار، طوفان سهمگینی بود که اگر فضل و یاری خداوند، رهبری‌های حضرت امام راحل (ره) و شجاعت و شهامت رزمندگان و پشتیبانی مردم نبود، امروز با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

وی ادامه داد: مرصاد،عبرت‌ها و درس‌های بسیاری برای ما داشت که موجب عزت و سربلندی کشور شد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق روزهای بسیار سختی بود اما با فضل خدا موجب سربلندی رزمندگان اسلام شد.

در ادامه این مراسم،رضا موزونی، از شعرای کرمانشاه در وصف شهدای هشت سال جنگ تحملیی قطعه شعری را به زبان کردی قرائت کرد.

کد خبر 267099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha