همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: عملیات مرصاد باید به عنوان یک افتخار ملی، بیشتر در کشور معرفی شود.

عملیات مرصاد

به گزارش ایسنا، جواد جعفری در نشستی که به منظور تشریح برنامه‌های سالگرد عملیات مرصاد در محل سالن جلسات اداره کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت عملیات مرصاد، گفت: ارزش این عملیات و ایثارگری های صورت گرفته در آن نباید کوچک جلوه داده شود.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهدای این خطه نسبت به شهدای سایر مناطق کشور مظلوم‌تر هستند، رشادت‌های این شهدا را در خور توجه دانست و گفت: انتظار داریم عملیات مرصاد به عنوان یک چهره ملی در کشور معرفی شود و لذا باید شرایطی فراهم شود تا این روز رسما و در تقویم کشورمان به عنوان روز ملی کرمانشاه مطرح شود.

جعفری عملیات مرصاد را مردمی‌ترین عملیات دفاع مقدس دانست و بر لزوم مردمی شدن برنامه های بزرگداشت این عملیات بزرگ تاکید کرد.

سرهنگ علی مراد محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این نشست از عملیات مرصاد به عنوان نقطه اوج ایمان و ولایتمداری استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این عملیات برگ زرینی بر کتاب ولایت پذیری رزمندگان اسلام بود.

وی در ادامه با اشاره به سرسپردگی‌های منافقین، گفت: در عملیات پیروزمندانه مرصاد 1523 نفر از منافقین کشته، 2300 نفر زخمی و 305 نفر اسیر شدند.

محمدی در ادامه به تشریح برنامه‌های سالروز عملیات مرصاد پرداخت و برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه مرصاد در سطح شهر کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها، انجام تبلیغات محیطی، تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان حماسه مرصاد، برنامه‌ریزی در راستای نامگذاری یکی از میادین یا بزرگراه‌ها به نام مرصاد، رایگان شدن بازدید از آثار تاریخی سطح استان در سالروز عملیات مرصاد و... را در فهرست مهمترین برنامه‌های پیشنهادی به مناسبت بزرگداشت سالگرد عملیات مرصاد در استان کرمانشاه برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم ویژه بزرگداشت عملیات مرصاد در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: این ویژه برنامه با حضور فرماندهانی که به طور مستقیم در این عملیات درگیر بوده‌اند برگزار می‌شود.

کد خبر 266412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha