همشهری آنلاین: همسر شهید فارس خالوندی گفت: همسرم فردی با اعتقادات مذهبی بالا و اهل شب زنده داری بود و در طول زندگی مشترکمان هرگز به من دروغ نگفت.

فارس خالوندی

به گزارش ایرنا، شهید والامقام ˈفارس خالوندیˈ در سال 1340 در روستای حبیبوند شهرستان سرپل ذهاب متولد شد و در دی 1365 در عملیات شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

جانشین مسوول دفتر فرماندهی سپاه، مسوول دفتر روابط عمومی سپاه و معاون فرماندهی لشکر چهارم بعثت کرمانشاه از جمله مسوولیت های شهید خالوندی بوده است.

این شهید گرانقدر در وصیت نامه اش نوشته است: بدانید که ایران از زمانی که انقلاب را شروع کرد بیشتر از جانب غرب و سپس از جانب شرق مورد هجوم همه جانبه ظالمانه قرار گرفت و این مظلومیت ها مرا به یاد امام حسین (ع) مظلوم و یاران به خون غلتیده اش می اندازد؛ بکوشید تا در این مظلومیت ها سهیم شوید که خود افتخار بزرگی است.

در ادامه این وصیت نامه آمده است: فرصت را با این هیاهوی شیاطین از دست ندهید؛ حق ماندنی و جاوید است و بقیه هلاک هستند.

همسر شهید خالوندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از این شهید به عنوان اسوه اخلاق مداری یاد کرد و گفت: وی اخلاق ویژه ای داشت و بسیار مهربان و خانواده دوست بود.

ˈغزال مرادیˈ افزود: صبر، شجاعت، مردم داری و قاطعیت، از خصایص بارز همسر شهیدم بود و هرگز پیش نیامد که در محیط منزل با اعضای خانواده اش بداخلاقی کند و احترام آنان را حفظ نکند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت چهار سالی که با هم زندگی کردیم، حتی یکبار هم نشد که زبانش به دروغی آلوده شود و در این مدت صداقت را سرلوحه کار و زندگی مشترکمان قرار داد.

مرادی یادآور شد: وی اهل شب زنده داری و راز و نیاز و مناجات با خداوند بود، که البته این را بعدها فهمیدم، و همیشه به ادای تکالیف دینی خود مصمم بود و به نماز اول وقت هم اهمیت می داد.

همسر شهید خالوندی گفت: گاهی اوقات که بنا بر ضرورت کاری نمازش مقداری به تاخیر می افتاد روز بعدش را حتما روزه می گرفت تا جبران تاخیر نمازش را کرده باشد.

وی افزود: او، زمانی که با کودکان روبه رو می شد با زبان خود آنها صحبت می کرد، زمانی که با افراد بزرگسال نشست و برخاست می کرد مانند آنها سخن می گفت و همواره سعی داشت تا با گروه های سنی مختلف مثل خودشان و البته بسیار محترمانه برخورد کند.

مرادی گفت: همسر شهیدم همواره به دنبال حل مشکلات مردم بود و خود را نسبت به دیگران مسوول می دید، به همین دلیل از هیچ کمکی در حق بقیه دریغ نمی کرد.

کد خبر 266985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha