همشهری آنلاین: حضور پرشور، ‌گسترده و معنا دار ملت ایران در سی و پنجمین مراسم روز جهانی قدس از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد توجه ویژه رسانه‌های خارجی از جمله غربی واقع شد.

بازتاب خروش ملت ایران در روز جهانی قدس در رسانه های خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ رسانه هایی نظیر سی ان ان آمریکا،‌ فرانس پرس فرانسه،‌ رویترز، خبرگزرای شینهوا، خبرگزاری ترند آذربایجان، روزنامه الرای کویت ،‌گلوبال پست چین و... در گزارش های جداگانه ای حضور پرخروش ملت ایران را در راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران به تصویر کشیدند.

ترند: مردم ایران به طور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند

خبرگزاری «ترند آذربایجان» در انعکاس خبر راهپیمایی امروز روز قدس در ایران نوشت: « رئیس جمهور ایرانیان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد»

ترند نوشت که مردم در گروه‌های بزرگ ده‌ها هزار نفری در تهران و بیش از 700 شهر دیگر از صبح امروز با حمل پلاکاردهایی، شعارهایی را علیه اسرائیل سر دادند.شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم اسرائیل را به آتش‌کشیدند.

الرأی کویت: اعلام روز جهانی قدس نشان داد انقلاب ایران نقطه تحولی جهانی بود

روزنامه الرای کویت در مقاله‌ای نوشت که اعلام روز جهانی قدس از طرف حضرت امام خمینی (ره) ثابت کرد که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بیش‌تر از یک انقلاب بود و بلکه تحولی جهانی و نقطه عطفی تاریخی بین حق و باطل بود.

روزنامه کویتی «الرای العام» در مقاله‌ای با عنوان «روز جهانی قدس روز تجلی همبستگی اسلامی» نوشت که امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی در ایران با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، به خوبی به بزرگی خطر رژیم اشغالگر قدس در سایه توافقنامه‌های ننگین سازش به امضا رسیده با این دشمن صهیونیستی برای امت اسلامی واقف بود.

امام خمینی حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یعنی زمانی که در خارج از ایران در تبعید به سر می‌برد بخش اعظمی از توجه خود را به قضیه فلسطین اختصاص داده بود و مواضع انقلابی خود را با شجاعت تمام ابراز داشته و در برابر جنایات سریالی صهیونیست‌ها در حق برادران دینی و مسلمان خود در فلسطین ساکت ننشست و با فریاد خود به گوش جهانیان خواستار برچیدن ظلم و رنجی شد که صهیونیست‌های اشغالگر بر ملت مسلمان و مظلوم فلسطین وارد می کنند.

به نوشته الرای العام با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران امام خمینی قضیه فلسطین را در راس امور قرار داده و از امت اسلامی خواست با قبول مسئولیت خطر صهیونیسم را که با پشتیبانی استکبار جهانی، قدس را تهدید می‌کند درک کنند.

با اعلام روز جهانی قدس حضرت امام خمینی به طور علنی جانبداری انقلاب اسلامی از فلسطین و قدس را اعلام کرد و جمهوری اسلامی ایران طرف اصلی و راهبردی در معادله مناقشه با قدرت‌های‌ متخاصم با اسلام و بخصوص صهیونیست ها دشمن نخست امت عربی و اسلامی قرار گرفت

این مقاله تاکید کرد: بنابراین پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بیش‌تر از یک انقلاب بود و بلکه تحولی جهانی و نقطه عطفی تاریخی در حد فاصل دوره انحطاط و دوره بیداری و ما بین حق و باطل بود.

سی‌ان‌ان: به دلیل وقایع غزه تظاهرات امسال در تهران شور و حرارت بیشتری داشت

خبرنگار سی‌ان‌ان در گزارشی درباره راهپیمایی روز قدس در تهران تاکید کرد به دلیل درگیری‌های خونین در غزه، راهپیمایی امسال دارای شور و حرارت بیشتری بود و مردم بیشتری در آن شرکت کردند.

خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از تهران درباره راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: مردم سراسر ایران با حضور در خیابان‌ها از مردم فلسطین حمایت کرده و همبستگی خود را با مردم غزه نشان دادند.

وی افزود: تظاهرات کنندگان همچنین علیه اشغالگری اسرائیل و رهبران آن شعار سر دادند.

این گزارش اضافه کرد: دهها هزار نفر از مردم تهران با حضور در خیابانها شعار "مرگ بر آمریکا" و همچنین "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

این گزارش افزود: تظاهرات امسال با درگیری‌هایی که تاکنون به کشته شدن 700 فلسطینی که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند و 30 اسرائیلی مصادف شده است و همین امر باعث می‌شود تا امروز شور و حرارت بیشتری را در میان تظاهرات کنندگان تهرانی شاهد باشیم.

خبرگزاری فرانسه: ایرانی‌ها در 700 شهر خواستار مقاومت فلسطینی‌ها شدند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با موضوع راهپیمایی روز قدس، نوشت مردم ایران در بیش از 700 شهر در سرتاسر این کشور با حضور در راهپیمایی خواستار مقاومت فلسطینی‌ها در برابر «اسرائیل» شدند.

این گزارش اشاره کرده است که مردم در تهران، با پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در راهپیمایی شرکت کرده بودند. خبرگزاری فرانسه همچنین به همزمانی راهپیمایی امسال با هجدهمین روز حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، اشاره کرده است.

آر کی نیوز: همزمان با سکوت اعراب میلیون‌ها نفر از مردم جهان از فلسطین حمایت کردند

به نقل از پایگاه خبری هندی آر کی نیوز، میلیونها نفر از مردم در کشورهای مختلف جهان تظاهرات گسترده ای در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با تهاجم اسرائیل به غزه برگزار کردند.

این پایگاه خبری افزود: در حالیکه اعراب درباره جنایت علیه غزه همچنان سکوت اختیار کرده اند شمار قربانیان در این منطقه رو به افزایش است.

عاروتص‌شوع: ایرانی‌ها در سرتاسر این کشور با شعار مرگ بر اسرائیل در راهپیمایی شرکت کردند

پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع» در گزارشی در مورد روز قدس، نوشته است که ایرانی‌ها در سرتاسر کشور با شعار «مرگ بر اسرائیل» به خیابان‌ها آمدند.

این پایگاه با اشاره به عدم به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی ایران، تهران را متحد اصلی حماس دانسته است. عاروتص‌شوع همچنین به عملیات اخیر ارتش اسرائیل در غزه اشاره و نوشته است که «تعدادی» از قربانیان غیرنظامی بوده‌اند. این در حالی است که بیش از 600 تن از 800 فلسطینی‌ای که در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، غیرنظامی بوده‌اند.

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارت تل‌آویو در بانکوک همزمان با راهپیمایی روز قدس

به نقل از برناما، همزمان با برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس توسط مسلمانان در آخرین جمعه ماه رمضان، صدها نیروی امنیتی تایلند در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در بانکوک مستقر شدند.

براساس این گزارش روز جهانی قدس توسط ایران در سال 1979 بنیانگذاری شد و طی آن مسلمانان جهان با مردم فلسطین ابراز همبستگی و با اشغالگری اسرائیل مخالفت میکنند.

یک فرمانده پلیس تایلند گفت: ما با چندین گروه از جمله یک گروه سرباز، یک گروه ضدشورش، 2 گروه واکنش سریع و یک گروه اطلاعاتی در حال تامین امنیت منطقه اطراف سفارت هستیم.

«المنار» تظاهرات روز جهانی قدس ایران را «میلیونی» خواند

پایگاه خبری تلویزیون «المنار» تظاهرات امروز تهران و شهرهای بزرگ ایران اسلامی را «میلیونی» توصیف کرد و افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران با برگزاری تظاهرات میلیونی روز جهانی قدس را گرامی داشته و با مردم و مقاومت غزه اعلام همبستگی کردند. امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران امروز مملو از مردمی بود که در راهپیمایی‌های میلیونی شرکت کرده‌اند. تظاهرات کنندگان ایرانی ضمن اعلام همبستگی با ملت مسلمان فلسطین بر حمایت خود از آزادی قدس شریف از پلیدی‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

این گزارش حاکی است که شماری از شهرهای عراقی نیز شاهد تظاهرات گسترده در همبستگی با ملت فلسطین بود. تظاهرات کنندگان عراقی روز جهانی قدس را گرامی داشته و حملات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.

المیادین: راهپیمایی روز قدس امسال متفاوت ‌تر از گذشته در تهران

شبکه تلویزیونی المیادین در تهران در گزارشی از مراسم راهپیمایی روز قدس امروز در تهران افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران امسال متفاوت از سال های گذشته است.

در این گزارش آمده است:‌شعارهایی که در مراسم روز قدس در تهران سر داده می شود همگی در حمایت از غزه و مقاومت فلسطینی است که در برابر تجاوز اسرائیل ایستاده است. تصاویر کودکان فلسطینی که در غزه هدف حمله قرار گرفتند در همه جا در تهران دیده می شود.

راهپیمایی روز قدس در همه استان های ایران برگزار می شود و معمولا مسئولان ایرانی در رده های مختلف همگی در آن شرکت می کنند. این راهپیمایی معمولا با سخنرانی یکی از مقامات بلندپایه پایان می یابد.

المیادین افزود: از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، حمایت مردمی در تهران از ساکنان غزه آغاز شد. هنرمندان و دانشجویان و دانشگاهیان و پزشکان و دیگر قشرهای جامعه با ملت فلسطین در برابر تجاوز اسرائیل به غزه ابراز همبستگی کردند. تجمعات متعددی در مقابل دفاتر سازمان ملل متحد در تهران و در مقابل برخی سفارتخانه های غربی برگزار شد.

تصاویر راهپیمایی گسترده مردم ایران در خبرگزاری رویترز

خبرگزاری انگلیسی رویترز به پخش زنده تصاویر راهپیمایی مردم تهران در روز جهانی قدس اقدام كرد.

تلویزیون رویترز انبوه جمعیت مردم تهران را که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به خیابان ها آمده بودند را به صورت زنده پخش كرد.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود در مورد راهپیمایی روز قدس، نوشت صدها هزار نفر از مردم ایران با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و با در دست داشتن تصاویر کودکان کشته شده در غزه، در این راهپیمایی شرکت کردند.

بازتاب حضور میلیونی مردم ایران در روز جهانی قدس در رسانه‌های مصری

روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مصری از جمله روزنامه «مصری الیوم»، «الیوم السابع» و پایگاه خبری مصر لحظه به لحظه با انتشار تصاویر حضور مردم ایران در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس گزارش دادند که مردم ایران در تهران و دیگر شهرهای این کشور با مردم فلسطین و غزه اعلام همبستگی کردند.

این روزنامه ها همچنین حضور مقامات عالی رتبه کشور از جمله «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس را پوشش دادند.

پرست تراست: ایرانی‌ها حمایت گسترده خود را از مردم فلسطین اعلام کردند

روزنامه پرس تراست هند در گزارشی درباره روز قدس در تهران نوشت: ایرانیها در سراسر کشور حمایت خود را از مردم فلسطین نشان دادند و علیه جنایات اسرائیل در غزه تظاهرات کردند.

این گزارش افزود: این تظاهرات در تهران و بیش از 700 شهر ایران در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار شد.

براساس این گزارش، در پایتخت شاهد معترضانی بودیم که پلاکاردهایی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمل می‌کردند و از نقاط مختلف تهران به سمت مرکز شهر و دانشگاه تهران حرکت کرده بودند.

پرس تراست نوشت: روز قدس که هرساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود امسال مصادف شده بود با هجدهمین روز حمله اسرائیل به نوار غزه.

جروزالم‌پست: ایرانی‌ها در راهپیمایی‌های گسترده پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در گزارشی در مورد روز قدس، راهپیمایی مردم ایران را «گسترده» توصیف کرده و نوشته است که در این تظاهرات پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» روز جمعه راهپیمایی مردم ایران در روز قدس را، راهپیمایی‌ای «گسترده» توصیف کرده و نوشت مردم ایران فلسطینی‌ها را برای مقاومت در برابر «اسرائیل» تشویق کردند.

شینهوا: ایرانیها در روز قدس اشغال فلسطین و تهاجم علیه غزه را محکوم کردند

خبرگزاری رسمی چین با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در روز قدس نوشت: رئیس جمهوری ایران خواستار پایان یافتن محاصره غزه شد.

شینهوا در گزارش خود آورده؛ صدها هزار نفر از ایرانیها روز جمعه در سراسر کشور روز قدس را گرامی داشتند و همبستگی خود را با مردم فلسطین به نمایش گذاشتند. آنها همچنین اشغال سرزمینهای فلسطینی و حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه را محکوم کردند.

این گزارش افزود: روز قدس یک روز بین المللی است که هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار میشود و توسط آیت الله خمینی در سال 1979 بنیان گذاشته شد.

کد خبر 266887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha