همشهری آنلاین: معاون وزیر امور خارجه کشورمان که دبیر شورای عالی امنیت ملی را در سفر به عراق همراهی می‌کرد، در بازگشت از این سفر، آن را مهم و مفید ارزیابی کرد.

حسین امیر عبداللهیان پس از بازگشت به تهران گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدارهای مهم و مفیدی با مراجع عظام، گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی داشتند.

به گزارش ايسنا، وی در گفت‌وگو با العالم درباره بحران عراق گفت: صهیونیست‌ها با همکاری برخی کشورها و با به کارگیری گروه‌های تکفیری و پس مانده‌های صدام در صدد تبدیل عراق به سوریه دیگری هستند، اما نیروهای مسلح و مردمی عراق قاطعانه به همه اشکال ترویسم در عراق خاتمه خواهند داد.

وی با اشاره به نشست تکفیری‌های عراق در پایتخت اردن، افزود: برگزاری همایش‌ها و جلسات رسمی تکفیری‌ها در اردن نه تنها برای این کشور مصونیت نمی‌آورد، بلکه آن را در مسیر پرتگاه ناامنی قرار می‌دهد. امنیت منطقه مقوله‌ای تفکیک‌ناپذیر است و خطای برخی کشورها در فرصت دادن به تروریست‌ها کل منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: نیروهای مسلح و مردمی عراق با اشتیاق کامل و بر مبنای تکلیف شرعی از وجب به وجب سرزمین عراق دفاع می‌کنند و ما به حمایت قاطع خود از همه عراق اعم از مناطق کردی، سنی و شیعی در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: رهبران دینی و سیاسی عراق با درک صحیح شرایط، روند سیاسی را هم زمان با مبارزه علیه تروریست‌ها و توطئه‌گران ادامه می‌دهند.

 

کد خبر 266478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha