همشهری آنلاین: «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار مبارزه با تروریسم بوده و امروز نیز با پشتیبانی از مردم مظلوم عراق، تاثیر گذارترین نقش را در مقابله با این پدیده شوم برعهده دارد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، «مارتین لیندگارد» وزیر امور خارجه دانمارک صبح امروز (دوشنبه )با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.

شمخانی در این دیدار، تروریسم را تهدیدی فزاینده برای ثبات و امنیت بین المللی عنوان کرد و با اشاره به ضرورت از میان بردن بسترهای شکل گیری آن که دارای ریشه های سیاسی، امنیتی و اعتقادی است اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار مبارزه با تروریسم بوده و امروز نیز با پشتیبانی از مردم مظلوم عراق تاثیر گذارترین نقش را در مقابله با این پدیده شوم برعهده دارد.

وی با اشاره به سوابق حمایت برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم از این گروه ها تاکید کرد: هرگونه اقدامی در مبارزه با تروریسم باید صادقانه، واقعی، براساس ظرفیت ها و مشارکت های منطقه ای، بدون نقض حاکمیت کشورها و فارغ از اهداف سیاسی و امنیتی سلطه جویانه باشد.

شمخانی حمایت ایران از مقاومت فلسطین و مبارزه مردم سوریه و عراق در برابر تروریسم را تکلیفی دینی و لازم الاجرا عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران پیروان همه مذاهب اسلامی را امت واحده دانسته و بر توسعه همکاری های اسلامی به منظور تقویت ظرفیت های جهان اسلام برای مقابله با چالش های امنیتی تاکید دارد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با بیان عزم جدی و رویکرد صادقانه ایران در مذاکرات هسته ای با 1+5 بر تداوم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد و اظهار داشت: در مقابل انجام تعهدات بر دستیابی کامل به حقوق قانونی خود نیز اصرار داشته و هیچ گونه زیاده خواهی را نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: ایران با تکیه بر ظرفیت ها و امکانات داخلی خود و بدون توجه به تحریم ها مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی را در روندی مثبت به پیش می برد و کشورهای اروپایی باید از فرصت تعامل سازنده با ایران استفاده کنند زیرا این پنجره همواره باز نخواهد ماند.

مذاکرات هسته ای در مسیر امیدوار کننده ای پیش می رود

«مارتین لیندگارد» وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت و گو با مقامات کشورمان از روند توسعه اعتماد و همکاری میان اتحادیه اروپا وجمهوری اسلامی ایران اظهار رضایت کرد و افزود: مذاکرات هسته ای باتلاش ارزشمند طرفین برای دستیابی به توافق جامع علی رغم وجود برخی اختلافات در مسیری امیدوار کننده به پیش می رود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه در حوزه مقابله با تروریسم، ریشه کن کردن پدیده تروریسم را مستلزم همکاری مجموعه بازیگران تاثیر گذار منطقه ای و بین المللی دانست.

وی اظهار داشت: در کنار انجام اقدامات نظامی موثر، لازم است در سایه همکاری های بین المللی، امکان دسترسی گروه های تروریستی به منابع مالی، تجهیزات، امکانات ونیروی انسانی نیز کاملا مسدود شود.

وزیر امور خارجه دانمارک تهدید تروریسم برای کشورهای اروپایی را موضوعی کاملا مهم و قابل توجه عنوان کرد و افزود: عدم توجه کافی نسبت به مقابله با پدیده تروریسم می تواند امنیت و ثبات بین المللی را با آسیب های غیر قابل پیش بینی مواجه سازد.

کد خبر 271292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha