مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه وضعیت منطقه۱۲ به لحاظ فرهنگ ترافیکی یکی از بحرانی ترین مناطق در سطح شهر تهران است، گفت: سه محور آموزشی شامل آموزش حرفه‌ای، آموزش عمومی و آموزش اختصاصی ترافیک برای کودکان و نوجوانان سطح منطقه پیش بینی شده است.

به گزارش فارس، شهرام جباری زادگان با بیان اینکه در سطح منطقه 12 بیش از 365 هزار نفر جمعیت که بالغ بر 48 هزار نفر آن دانش آموز هستند سکونت دارند، اظهارکرد: آموزش فرهنگ ترافیک در این منطقه باید از سطح دانش آموزان آغاز شود، بنابراين می‌طلبد توجه بیشتری به رئوس طراحی شده به منظور آموزش ترافیک در سطح منطقه داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح تحول منطقه 12 سه محور آموزشی در سطوح مختلف آموزش حرفه ای، آموزش عمومی و آموزش اختصاصی ترافیک برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است .

به گفته معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران در محور آموزش حرفه ای مخاطبان خاص مانند رانندگان حمل و نقل عمومی، راکبان موتورسیکلت و باربران بازار مدنظر هستند. در عین حال مخاطبان آموزش عمومی ترافیک کسبه بازار، نمازگزاران مساجد و شهروندان سطح منطقه را شامل می شوند.

جباری زادگان تاکید کرد: با توجه به تردد بی قید و شر و بی ضابطه موتورسیکلت سواران در سطح منطقه 12 آموزش فرهنگ ترافیک و رفتارهای صحیح ترافیک به این قشر در اولویت برنامه ریزی های ترافیک منطقه 12 قرار گرفته است.

به گفته وی یکی دیگر از چالش های ترافیکی در سطح منطقه 12 حجم انبوه تردد باربران در معابر و حتی پیاده رو هاست چرا که باربران هم مانند راکبان موتور سیکلت بی هیچ ضابطه و قانونی تردد در پیاده روها و تخلف در معابر را حق مسلم خود می دانند و به نوعی با ایجاد هرج و مرج در سطح منطقه روبرو هستیم از اینرو با ساز کارهای تشویقی باید باربران منطقه را نیز به آموزش رفتارهای ترافیک جلب کرد. به عنوان مثال با برگزاری همایش می توان اموزهای ترافیکی را در قالب نشست های توجیهی به باربران منطقه منتقل کرد.

جباری زادگان تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه 12 دارای 13 سرای محله است، می توان از ظرفیت سراهای محلات نیز به منظور انتقال و آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان منطقه استفاده کرد .

به گفته وی در طرح تحول منطقه 12 ، توجه ویژه ای به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری شده که با همکاری شهروندان چنانچه استفاده از دوچرخه برای ترددهای درون منطقه ای رواج یابد، درصد قابل توجهی از ترافیک منطقه کاسته خواهد شد .

معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: منطقه 12 دارای پارک آموزش ترافیک است که در طرح تحول منطقه 12 پیش بینی شده از ظرفیت مدارس منطقه استفاده کنیم و با بازدید قشر دانش آموز از این بوستان ،آموزه های ترافیکی را نیز به دانش آموزان ارایه کنیم .

جباری زادگان در ادامه گفت: طی برنامه ریزی در این طرح، اجرای نمایش های ترافیکی در مدارس پیش بینی شده در عین حال می توان اجرای حرکت نمادین اتوبوس پیاده مدرسه را نیز برای نخستین بار از سطح منطقه 12 آغاز کرد .

وی افزود: در راستای طرح خط سفید که در معاونت ترافیک شهرداری تهران در دست اجراست، میت وان چهارراه گلوبندگ را به عنوان چهارراه سفید معرفی کرد تا نظم و انضباط در این چهارراه ساماندهی شود.

کد خبر 266090

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha