همشهری آنلاین: گروهی از کارگردانان اسرائیلی در نشست خبری در جشنواره فیلم دارالسلام، نسبت به خشونت و بمباران نوار غزه اعتراض کردند.

غزه

به گزارش ایسنا، گروهی متشکل از هشت کارگردان اسرائیلی با انتشار بیانیه‌ای در جریان برگزاری جشنواره فیلم دارالسلام نسبت به خشونت و کشتار ده‌ها تن از مردم فلسطین در چند روز اخیر اعتراض شدید و اعلام کردند: در این روزهای خشونت‌بار تنها نمی‌توان درباره سینما سخن گفت و نسبت به کشتار و وقایع وحشتناک اطراف بی‌تفاوت بود.

«کارن یدایا»، فیلمساز اسرائیلی در این نشست خبری در اعتراض به خشونت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه و کشتار ده‌ها نفر گفت: من مادر دو فرزند هستم که از ترس موشک‌ها رنج می‌برم.

در بیانیه‌ای که این کارگردانان منتشر کرده‌اند، آمده است: ما نیز ترسیده‌ایم؛ برخی از ما فرزند داریم و فرزندان ما از صدای آژیر قرمز و بمباران در هراسند. ما در پی انتقام نیستیم و به راه حل نظامی اعتقاد نداریم، چرا که این رویکرد در گذشته با شکست مواجه شده است.

دو تن از این کارگردانان اسرائیلی با اعلام اسامی کودکان کشته شده در جریان ناآرامی‌های هفته گذشته در نوار غزه عنوان کردند، این کار را برای تحریک و تشویش اذهان انجام نمی‌دهند و کارشان طبیعی است، چرا که یکی از کودکان کشته شده در بمباران‌ها تنها 18 ماه داشته است.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: کودکانی که امروزه در غزه زندگی می‌کنند،‌ پدر و مادرهای فردای جامعه ما هستند و کشتار و ترس تنها مانع دست‌یابی به راه حل دیپلماتیک است. ما از رسانه‌های اسرائیلی می‌خواهیم به مناطق بمباران شده غزه هم سری بزنند و ساکنین کودک و مرد و زن که در چند روز گذشته کشته شده‌اند را از نزدیک ببینند. اسرائیل باید شجاعت کافی برای به تصویر کشیدن کشتار و تخریب در غزه را نیز داشته باشد.

این کارگردانان اسرائیلی همچنین اعلام کردند: ما به عنوان هنرمند در این روزهای وحشتناک از خودمان،‌ مسوولان برگزاری جشنواره‌، تماشاچیان و رسانه‌ها انتظار داریم تا موضع صریح خود را نسبت به تغییر شرایط کنونی اعلام کنند. ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم آتش‌بس اعلام کند تا از طریق گفت‌وگو با مردم فلسطین به راه حل مسالمت‌آمیز دست یابند.

در نتیجه موشک‌باران رژیم صهیونیستی در غزه در چند روز اخیر بیش از 150 نفر کشته شدند و جشنواره فیلم دارالسلام نیز تحت تاثیر این رخدادها قرار گرفت و بسیاری از مهمانان خارجی جشنواره سفر خود را به این رویداد سینمایی لغو کردند.

کد خبر 265962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha