رئیس شورای شهر تهران تهرانگردی خود را با رنگ و بوی‌ماه رمضان به خیابان‌های ایران و امین‌حضور در منطقه ۱۲اختصاص داد.

احمد مسجدجامعی

كشف تهران اين هفته وي، بيشتر بازديد از حسينيه‌هاي قديمي و برخي اماكن تاريخي اين خيابان‌ها را در‌برگرفت. اين برنامه به مناسبت ولادت كريم اهل‌بيت(ع) از ساعت 22شنبه‌شب آغاز شد و تا ساعت 2بامداد ادامه داشت. حضور در حسينيه بيت‌الحسن و ديدار با علي لساني، شاعر اهل‌بيت، حضور در حسينيه بني فاطمه كه مربوط به دوران پهلوي اول است و در آن وسايل قديمي مثل سماورها و قوري‌هاي قديمي هيئت در قالب موزه‌اي كوچك و زيبا نگهداري مي‌شود و همچنين حضور در حسينيه فاطميون ازجمله برنامه‌هاي تهرانگردي اين هفته احمد مسجدجامعي بود. مقصد بعدي احمد مسجد جامعي و همراهان، منزل شاعر و مداح اهل‌بيت مرحوم حاج محمد علامه بود. وي پس از بازديد از كتابخانه شخصي اين شاعر گفت: مرحوم علامه از بزرگ‌ترين مداحان و شاعران تهران بودند كه مجموعه شعري با نام «هديه مور» و 2كتاب «سفرنامه حج» و «60سال خدمتگزاري» را به چاپ رساندند. وي بر نگهداري از آثار به جاي مانده از اين دلسوخته اهل‌بيت تأكيد كرد.

رئيس شوراي شهر تهران و همراهان پس از اين به سمت خانه شخصي شهيد رجايي كه اينك به موزه تبديل شده است، رفتند. مسجدجامعي در رابطه با موضوع سرقت از منزل شهيد رجايي كه 2هفته پيش مطرح شده بود پس از بازديدش گفت: چيز خاصي از منزل شهيد رجايي به سرقت نرفته و با پيگيري نيروي انتظامي و بنياد شهيد، 3سارق اين موزه دستگير شده‌اند و در حال حاضر همه‌‌چيز در جاي خودش قرار دارد اما لازم است سيستم‌هاي امنيتي و حفاظتي موزه تقويت شود.

وي سپس به نخستين دارالتحفيظ قرآن كريم در تهران رفت و با بانيان اين مركز ديدار و گفت‌وگو كرد. اين مركز در سال 1345، به‌صورت رسمي كار خود را آغاز كرد. مسجدجامعي در رابطه با اين مركز نيز گفت: در سال 1355، مؤسس دارالتحفيظ نخستين كاروان قاريان ايراني شامل 17نفر را با مسئوليت آيت‌الله سبحاني به مكه اعزام كرد كه از اعضاي اين كاروان مي‌توان به قاريان مشهوري چون شهريار پرهيزگار، عباس ميرداماد و آقاي خرميان اشاره كرد. احمد مسجد جامعي و همراهان، همچنين با كسبه و اهالي محل گفت‌وگو كردند. تهرانگردان در بخشي از اين برنامه به كبابي حاج عبدالله، با سابقه يك قرن، رفتند. اين كبابي هم‌اكنون در خيابان ايران فعال است و كباب‌هاي آن شهرت دارد.

ديدارهاي دوره‌اي رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با عنوان «كشف تهران» هر هفته با هدف بازديد از هويت تاريخي، فرهنگي و آشنايي با مسائل و مشكلات مردم مناطق مختلف انجام مي‌پذيرد.

کد خبر 265936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha