همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ما تلاش کردیم لایحه کاهش ساعت کاری را به کارکنان دولت اعم از زن و مرد تعمیم دهیم تا شامل مردان دارای همسر مبتلا به بیماری صعب‌العلاج یا معلول یا فرزند زیر هفت سال و معلول نیز بشود، اما متاسفانه کمیسیون اجتماعی مجلس با این پیشنهاد ما مخالفت کرد.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هدف ما از ارایه این پیشنهاد فرهنگ‌سازی بود؛ چراکه وظیفه مراقبت و رسیدگی، خانه داری منحصر به زنان نمی‌شود و مردان هم نقش پدری و هم نقش همسری دارند و تلاش کرده بودیم نقش همسری و مادری را صرفا به زنان تعمیم ندهیم و نقش همسری و پدری مردان را نادیده نگیریم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر برخی پدران از خانواده غایب هستند. قطعا ضرورت بازگشت پدر به خانه و خانواده احساس می‌شود تا آنان نقش‌های پدری و همسری خود را ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره دیدگاهش نسبت به کاهش ساعت زنان شاغل گفت: نظر من درباره کاهش ساعت کاری زنان شاغل مشخص است و پیش از این دیدگاه‌های خود را بیان کرده‌ام. این لایحه سال‌هاست در دستور است و انتظاراتی ایجاد کرده و متقاضی دارد.

مولاوردی در پایان اظهارکرد: لایحه کنونی کاهش ساعت کاری برای زنان دارای شرایط خاص است. این زنان به دنبال ارتقای جایگاه مدیریتی نیستند و به دلیل نیاز مالی کار می‌کنند. بنابراین وضعیت این زنان را نمی‌توان نادیده گرفت.

 

کد خبر 265923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha