همشهری آنلاین: کاروان حضرت زینب(سلام‌الله علیها) سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در دومین ملاقات خود با خانواده شهید میرزاده آخوندی گفت‌وگو کرد.

شهدا

به گزارش ایسنا، این کاروان به سرپرستی خدیجه علم‌الهدی و با همراهی پروین مومن زحمتکش، مدیر ادبی هنری و رسانه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور تعدادی از مادران و همسران شهدا و ایثارگران مهمان خانواده شهید رحمان میرزازاده آخوندی شد.

میرزازاده آخوندی متولد 1347بوده و در سن 18 سالگی در عملیات والفجر 8 در جزیره مجنون (سال 1365 ) به شهادت رسید.

مادر شهید آخوندی هم با ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: او و شش نفر از همرزمانش که خط شکن بودند بر اثر انفجار خمپاره به شهادت رسیدند و به "هفت تن آل صفا" معروف شدند.

این مادر صبور در ادامه سخنان خود صفات بارز اخلاقی شهیدش را برشمرد و افزود: زمانی که پسرم به منطقه جنگی می‌رفت خیلی دل‌نگران و مضطرب بودم، اما بعد از شهادتش به آرامش عجیبی رسیدم و همه جا و همه وقت او را در کنار خود احساس می‌کنم.

در ادامه، همسر شهید خدادادی نیز که کاروان را در دیدار با خانواده شهید آخوندی همراهی می‌کرد خاطره‌ای کوتاه از ماجرای شنیدن خبر شهادت همسرش بیان کرد.

در پایان،مومن زحمتکش، گفت: برکت وجود شهدا در دنیای کنونی ما جاری و ساری است و ما عزت، امنیت و آسایش موجود در کشور را از برکت خون شهدا داریم و همواره مدیون ایثار و جانفشانی شهدای عزیز و خانواده گرانقدرشان هستیم.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: هنرمندان، قلم به دستان و ادیبان برای جاودانگی و ماندگاری اثر خود در دنیا و آخرت باید مسیر ارزشمند و ماندگار دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورند و هنر خویش را در این مسیر قداست بخشند.

کد خبر 265754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha