همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری در سفرش به وین با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک ایمیل ضمن تأیید سفر جان کری وزیر امور خارجه این کشور به وین گفت که وی با محمدجواد ظریف دیدار خواهد کرد.

هارف همچنین گفت:‌ جان کری قرار است تمایل ایران برای برداشتن گام‌های قابل راستی‌آزمایی و معتبر که بتواند گفته‌هایش را در خصوص ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش تأیید کند ارزیابی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود:‌ کری همچنین می‌خواهد ببیند آیا می‌تواند پیشرفتی در خصوص مسائل مورد اختلاف حاصل شود؟

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه آمریکا در وین با کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اروپا در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

همچنین انگلیس و آلمان روز جمعه اعلام کردند وزرای امور خارجه این کشورها به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران ابتدای هفته جاری به وین خواهند رفت.

علاوه بر این مسکو اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل همراهی با رئیس جمهور در سفر به کشورهای آمریکای لاتین نمی تواند به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین بپیوندد.

 

کد خبر 265611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha