همشهری آنلاین: دکتر کاظم کارگشا استاد تمام پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شمیدان برجسته کشور در سال ۱۳۹۳ در شاخه شیمی تجزیه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کارگشا مدرک کارشناسی خود را در تهران و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز در رشته شیمی تجزیه از دانشگاه لندن دریافت کرد و پس از اتمام تحصیلات در سال 1358 به کشور مراجعت کرده و به مدت 35 سال در عرصه آموزش، تحقیق و پژوهش مشغول خدمت است.

این استاد خلاق عرصه علمی کشور 35 مقاله ISI در مجلات و ژورنال های معتبر بین المللی به چاپ رسانده و 142 مقاله به کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و همایش های علمی ارائه کرده و همچنین تهیه 23 طرح پژوهشی، تالیف، ترجمه و چاپ 3 جلد کتاب را در کارنامه خود دارد که یکی از کتاب‌ها در سال 1386 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب و لوح سپاس دریافت کرد.

استاد راهنمای 59 دانش آموخته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، الزهرا، خوارزمی و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و 6 دانش آموخته دکتری در دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.

دکتر کارگشا در سالهای 90 تا 93 ریاست پژوهشکده فناوریهای پاک پژوهشگاه شیمی را به عهده داشته و به عنوان پژوهشگر برتر این پژوهشگاه نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

قرار است انجمن شیمی ایران، در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره شیمی ایران که دهم شهریور سال جاری در دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار می شود با اعطای لوح سپاس از زحمات و خدمات ارزشمند این استاد فرهیخته تجلیل کند.

کد خبر 265429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha