همشهری آنلاین: در حملات روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست‌کم ۱۱ فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان میدانی حماس به شهادت رسیدند. در پی بالا گرفتن این حملات اتحادیه عرب خواهان نشست فوق‌العاده شورای امنیت شده است.

شهادت ۱۱ فلسطینی در حملات روز سه شنیه صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه امروز اعلام کرد که 11 فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در غزه به شهادت رسیده و بیش از 80 تن نیز زخمی شده‌اند.

بنا به گفته منابع محلی در این حملات یک خوروی شخصی در مرکز غزه به وسیله جنگنده‌های صهیونیستی هدف قرار گرفت که در آن 5 تن از جمله یکی از فرماندهان حماس به شهادت رسیدند. در حمله دیگری نیز یک منزل مسکونی در خان‌یونس هدف قرار گرفت که در آن تعدادی از ساکنان کشته و زخمی شدند.

این مقام وزارت بهداشت حماس همچنین تاکید کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 80 تن نیز زخمی شده‌اند.

اتحادیه عرب نیز به دنبال بالا گرفتن حملات خصمانه جنگنده‌های اسرائیلی و نیز آمادگی این رژیم برای آغاز حمله زمینی به غزه، خواهان برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت شده است.

در همین حال سامی ابوزهری، سخنگوی دولت حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت هنوز تمام توان خود را به عرصه نبرد نیاورده‌اند و اسرائیل بهای کار خود را سنگین خواهد پرداخت.

وی گفت: هماهنگی بی‌سابقه‌ای میان گروه‌های فلسطینی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی وجود دارد و ما امیدواریم که صهیونیست‌ها اشتباه حمله زمینی به غزه را مرتکب شوند تا فرصت ربودن سربازان برایمان فراهم شود.

ابوزهری همچنین سکوت محافل عربی و بین المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

از سوی دیگر، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد: میانجیگری مصر برای دست یابی به توافق میان تل آویو و حماس به موفقیت نینجامید.

کد خبر 265281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha