همشهری آنلاین: ادوارد اسنودنˈپیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد: ˈسیاˈ با همکاری سازمان اطلاعات انگلیس و دستگاه اطلاعاتی اسراییل زمینه پیدایش ˈداعشˈ را فراهم کردند و ˈابوبکر البغدادیˈ محصول مشترک دستگاه‌های اطلاعاتی این گروه است.

البغدادی

به گزارش ايرنا، پایگاه خبری ˈ The Intercept ˈ به نقل از اسنودن نوشت: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا ، انگلیس و اسراییل در طرحی تحت عنوان ˈلانه زنبورˈ برای ایجاد یک سازمان تروریستی که بتواند همه تندروها را از همه نقاط جهان در یک مکان جمع کند، همکاری کردند.

بر اساس اطلاعات فاش شده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، این سازمان اقدام به اجرای یک طرح و نقشه قدیمی انگلیسی تحت عنوان لانه زنبور کرده تا به وسیله آن از رژیم صهیونیستی حمایت و حفاظت کند .

بر اساس این طرح، باید مذهب یا دین جدیدی در منطقه به وجود آید که شعارهای اسلامی داشته باشد و در عین حال سعی کند احکام تندروانه و سختگیرانه‌ای را به اجرا گذارد و هرگونه افکار و دیدگاه‌های دیگر را به شدت رد کند .

بر اساس اسنادی که اسنودن فاش کرد، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که تنها راه حل برای حمایت و حفاظت از اسراییل، به وجود آوردن یک دشمن در نزدیکی مرزهای اسراییل است، اما بر اساس این طرح آنها، این دشمن سلاح خود را به سمت دیگر کشورهای اسلامی نشانه می‌گیرد که مخالف آن هستند نه اسراییل .

بر اساس اعلام پایگاه خبری The Intercept، ابوبکرالبغدادی یک سال تمام تحت آموزش فشرده نیروهای ˈموسادˈ بوده و دوره‌هایی در خصوص ˈعلم سخنوریˈ و ˈالهیاتˈ نیز گذرانده است.

گفته شده است جمعه گذشته ( 13 تير) و یک ساعت پیش از زمانی که البغدادی وارد مسجد جامع ˈموصلˈ شود، ارتباطات قطع شد و وی در کاروانی سوار بر یک خودرو و تحت حمایت خودروهای زرهی مجهز به بی‌سیم و مسلح به تیربار وارد این مکان شد و این خودروها مجهز به دستگاه‌هایی برای ایجاد اختلال در تماس‌های تلفن‌های همراه بود .

کد خبر 265008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha