شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته فیلم ایران با نمایش فیلم "زمانی برای دوست داشتن" در مرکز فرهنگی شهر والیوو در صربستان آغاز شد.

به گزارش همشهري آنلاين، در مراسم افتتاحيه هفته فیلم‌های سینمایی ایران در مرکز فرهنگی شهر والیوو (صربستان) برمیلوش اسمیلیانیچ؛ رئیس مرکز فرهنگی شهر والیوو طی سخنانی گفت: سینمای ایران چنان درخششی یافته است که شعاع آن همه جا را فرا گرفته و مردم دنیا قدر آن را به خوبی می‌دانند و منزلت آن را درک می‌کنند.

رئیس مرکز فرهنگی والیوو، هفته نمایش فیلم‌های سینمایی ایران را آغازی برای همکاری‌های گسترده با رایزنی فرهنگی کشورمان خواند و از آن به عنوان یک فرصت استثنایی یاد کرد.

محمود شالويی؛ رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان هم در سخنانی پیش از نمایش اولین فیلم جشنواره، صنعت سینمای ایران را دارای رونقی فزاینده و حائز اهمیت جهانی دانست و گفت: سینمای ایران حامل پیام انسانی و سرشار از روح معنوی و دربرگیرنده مضامین ارزشمند اخلاقی است.

شالويی در ادامه افزود: مهمترین عنصری که در فیلم‌های اجتماعی ایرانی به وضوح مشهود است همانا تأکید هرچه بیشتر بر تحکیم بنیان خانواده و تلاش برای صلح و دوستی و نفرت از جنگ و خشونت است.

در این آیین فیلم سینمایی "زمانی برای دوست داشتن" به کارگردانی ابراهیم فروزش (محصول بنیاد سینمایی فارابی) به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در هفته فیلم های سینمایی ایرانی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد و با میزبانی مرکز فرهنگی شهر والیوو برای مدت هفت شب ادامه خواهد داشت، فیلم‌های سینمایی: "ملک سلیمان، شیر تو شیر، راه آبی ابریشم، سوپر استار، روزهای زندگی" و" یکی از ما دونفر" با زیرنویس صربی به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 264803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha