همشهری آنلاین: سفیر ایران در سنگاپور از برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی در این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، جواد انصاری سه‌شنبه‌شب 20 خرداد در حاشیه سفر هیئت پارلمانی سنگاپور به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی با نمایش هشت فیلم از کشورمان در سنگاپور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مردم سنگاپور با فرهنگ و رسوم و هنر سینمای ایران عنوان کرد و گفت: نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی از 29 خرداد تا سوم تیرماه مصادف با 19 تا 22 ژوئن در سنگاپور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری این 19 تا 22 ژوئن به عنوان هفته ایران در سنگاپور افزود: «جدایی نادر از سیمین»، «خیلی دور خیلی نزدیک» و «نیمه پنهان» از جمله فیلم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره است.

انصاری یادآور شد: مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی با حضور رئیس مجلس سنگاپور و سفیر ایران در این کشور با اکران فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار در 29 خردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رتبه بالای دانشگاه‌های سنگاپور عنوان کرد: به دلیل مراودات و روابط دوستانه دو کشور ایران و سنگاپور، حدود یک هزار ایرانی در این کشور مشغول به زندگی و تحصیل هستند که 600 نفر دانشجوی ایرانی در مقطع دکترا به صورت بورسیه سنگاپور بدون تعهد خدمت مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 262285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha