همشهری آنلاین: کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران معتقد است همه ملی‌پوشان کی‌روش را دوست دارند و خواستار تمدید قرارداد فدراسیون با او هستند.

فوتبال جواد نکو نام

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد نکونام با حضور در برنامه 2014 درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: من از عملکرد تیم ملی راضی هستم انتظارات از تیم ملی به گونه ای بود که می‌خواستیم در جام جهانی عملکرد آبرومندانه ای داشته باشیم .خیلی ها فکر می‌کردند در بازی مقابل آرژانتین شکست سختی بخوریم اما دیدید که بازی قابل قبولی انجام دادیم.

وی افزود ما برای شروع کارمان در جام جهانی حدود 40 تا 50 بازیکن در تیم حضور داشتند از آنها بابت تلاش هایی که انجام دادند تشکر می‌کنم اینکه توانستیم بسیار جنگجو و مبارز باشیم فوق العاده خوب بود و بر این باور بودیم که می‌توانیم در هر بازی پیروز شویم.

وی تصریح کرد در جام ملت ها با شکست در مقابل کره از جام حذف شدیم و باعث جاری شدن اشک هایی شدیم. خیلی دوست داشتم اتفاقی رخ دهد تا دیگر شاهد جاری شدن این اشک ها نباشیم تا اینکه در همین جام جهانی با شکست برابر آرژانتین این اتفاق رخ داد.ما در حدود سه ماه تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم تا بتوانیم از لحاظ بدنی به شرایط خوبی برسیم به طوری که من میتوانستم 120 دقیقه به راحتی بازی کنم .تیم هایی که تاکتیکشان دفاع کردن است باید تلاش کنند تا دوندگی بیشتری نسبت به حریف داشته باشند.

نکونام با اشاره به بازی ایران مقابل بوسنی گفت :شرایط بازی با بوسنی با دو بازی قبلی تفاوت داشت زیرا بوسنی امیدی برای صعود نداشت و راحت و بدون استرس مقابل ما بازی کرد. در نظر داشته باشید قبل از اینکه از ایران خارج شویم خیلی‌ها می‌گفتند که ایران کمترین شانس را برای صعود دارد اما دیدید که ما تا دقیقه 90 بازی مقابل بوسنی برای صعود از گروهمان شانس داشتیم. بعد از نمایش خوب ایران در جام جهانی نگاه‌ها به فوتبال ایران تغییر کرد به طور مثال خیلی از دوستانم از اسپانیا با من تماس گرفتند و به من تبریک گفتند آنها فکر می‌کردند ما در بازی مقابل آرژانتین حداقل 3 گل دریافت خواهیم کرد.

نکونام ادامه داد: در کل ما یک تیم بودیم و همین موضوع کمک زیادی کرد تا عملکرد خوبی داشته باشیم. یادم هست در بازیهای آسیایی بوسان زمانی که برانکو سرمربی ایران بود باز هم به معنای واقعی یک تیم بودیم و توانستیم نتیجه بگیریم. در سه بازی آخر مقدماتی جام جهانی هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد بتوانیم آن عملکرد را داشته باشیم اتحاد تیم کمک زیادی به ما کرد تا بتوانیم نمایش خوبی داشته باشیم. وقتی گلی به ثمر می‌رسد همه نیمکت نشینان به داخل زمین می‌آیند و خوشحالی می‌کنند این نشان اتحاد تیم است. البته مربیان ایرانی هم داشتیم که تواستند تیم‌های متحدی بسازند.

وی همچنین درباره نیمکت نشینی برخی بازیکنان در جام جهانی و اینکه آیا از کی روش بابت این موضوع نارحت بودند گفت: هر بازیکنی از نیمکت نشینی ناراحت می‌شود اما بازیکنان از عملکرد خودشان ناراحت بودند و مشکلی با کی روش نداشتند. این مربی است که باعث می شود بازیکن دوستش داشته باشد و از نیمکت نشینی هم ناراحت نباشد. کی روش در تیم ملی کاری کرده که همه دوستش دارند. بعد بازی ایران مقابل بسنی وقتی همه در رختکن جمع شده بوند و کی روش صبت می‌کرد ماساژور تیم که علاقه ای به فوتبال نداشت گریه می‌کرد. او می گفت کی روش چیز های زیادی به من یاد داد.

کاپیتان تیم ملی با اشاره بازی ایران مقابل آرژانتین اظهار کرد: در بازی مقابل آرژانتین خوب دفاع کردیم و روی ضد حملات برنامه ریزی کرده بودیم. اما در بازی سوم که نیاز به برد داشتیم در زمان بدی گل دریافت کردیم و به نوعی شیرازه تیم برهم خورد. من اشتباهی را مرتکب شدم و 40 ثانیه بعد از اشتباه من مسی آن ضربه را زد و دروازه ایران را باز کرد. فوتبال بازی اشتباهات است. خوشحال هستم در بازی مقابل آرژانتین مقصر دریافت گل من شناخته شدم زیرا شاید بازیکنان جوان تیم طاقت چنین فشاری را نداشته باشند. البته در کل معتقدم وقتی گل دریافت کردیم هر 11نفر تیم مقصر بودند.

وی همچنین با اشاره به حضورش در جام جهانی 2006 آلمان نیز گفت: در آن زمان مشکلات مدیریت وجود داشت و به تیم ضربه زد. وقتی شما بدانید سرمربی تیم بعد از اتمام بازی ها به ایران بازنخواهد گشت و یا ریاست فدراسیون از کارش برکنار شده است، انگیزه بازیکنان هم کم می شود.

نکونام در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اینکه گفته می‌شد پیراهن لیونل مسی به او رسیده است، خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند قبل از بازی به مسی گفته‌ام پیراهنت را به من بده اصلا درست نیست. قراربود قبل از بازی تابلو فرشی از طرف فدراسیون به مسی هدیه دهیم اما اجازه ندادند تابلو فرش را کنار زمین بیاورم و به مسی گفتم که این هدیه را بین دو نیمه به تو خواهم داد. اما در پایان بازی شرایط به گونه‌ای شد که توانستم پیراهن مسی را از او بگیرم. این پیراهن را هم به خاطر دوستی که با مهرداد پولادی دارم به او تقدیم می‌کنم. من در بازی‌های بزرگی حضور داشتم و پیراهن هر کسی را که بخواهم از او می‌گیرم اما برای پیراهن تیم ملی کشورم ارزش زیادی قائل هستم.

کد خبر 264696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha