چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

جواد نصرتی: آلمان در بازی با الجزایر، به سختی از کابوس انتقام شرم‌سازی خیخون فرار کرد، تا در یک چهارم نهایی، یک بازی سنگین دیگر برابر فرانسه داشته باشد.

انتقام به روش آلمانی

شاگردان يواخيم لو، با گل‌هاي آندره شورله در ابتداي نيمه‌اول وقت اضافي و مسعود اوزيل در انتهاي نيمه دوم وقت اضافي، 2بر‌يك الجزاير را شكست دادند تا نتيجه جام جهاني 1982، اين بار به نفع اروپايي‌ها رقم بخورد. الجزايري‌ها دهه‌هاست كه آلمان را متهم مي‌كنند با تباني با اتريش در بازي آخر مرحله گروهي در خيخون، مانع صعود تيم شايسته‌شان به دور دوم شدند و از آن سال، به اين اتفاق شرم‌ساري خيخون گفته مي‌شود. اين حادثه تاريخي انگيزه زيادي به الجزايري‌ها براي پيروزي داده بود و آنها واقعا بد‌شانس بودند كه آلمان دروازه‌باني به نام مانوئل نوير در دروازه داشت. نوير، در اين بازي بارها همچون يك مدافع مياني بيرون از محوطه جريمه آمد و توپ‌ها را جمع كرد تا در نهايت، به جاي اينكه الجزاير انتقام شرم‌سازي خيخون را بگيرد، ‌اين آلمان باشد كه انتقام شكست 2بر يك سال 1982را بگيرد. يواخيم لو سرمربي تيم ملي آلمان، بعد از بازي گفت كه تيمش واقعا خوش‌شانس است كه نوير عادت دارد بيرون بيايد و توپ‌ها را جمع‌كند. همچنين به قدرت رواني تيمش اشاره كرد و گفت كه اين برد، با قدرت اراده بازيكنانش به‌دست آمده؛ «اين پيروزي با قدرت اراده به‌دست آمد.

ما در نيمه‌اول بد بوديم اما در نيمه دوم و وقت‌هاي اضافي تيم بهتر بوديم و شانس‌هاي بيشتري داشتيم.» ستاره تيم ملي الجزاير در اين بازي، رئيس امبولي دروازه‌بان بسيار آماده اين تيم بود كه همچون همتايش در تيم مقابل، شب پركاري را پشت‌سر گذاشت. امبولي كه به‌عنوان بهترين بازيكن اين بازي انتخاب شد، بعد از بازي درباره اين شكست گفت: «ما چيزي كم نداشتيم. با تمام توان خود تلاش كرديم و حالا بايد به كاري كه كرديم افتخار كنيم و در آينده هم سعي كنيم همينطور تلاش كنيم. ما نشان داديم كه مي‌توانيم پا به پاي بهترين تيم‌هاي جهان بازي كنيم.» آلمان با گذشتن از سد الجزاير، حريف فرانسه خواهد شد كه توانست ساعاتي قبل از آلمان، نيجريه ديگر نماينده آفريقا را حذف كند. يواخيم لو سرمربي تيم ملي آلمان، گفته است كه اين بازي، ‌يكي از كلاسيك‌هاي جام‌جهاني خواهدبود؛ «بازي‌هاي آلمان و فرانسه هميشه كلاسيك بوده‌اند. آنها با ديديه دشان هم پيشرفت زيادي داشته‌اند و من انتظار يك بازي سخت را مي‌كشم.»

فرانسه در برابر نيجريه، دچار دردسرهاي زيادي شد و قبل از اينكه توسط پل پوگبا به گل برسد، تحت فشار زيادي قرار گرفت. دشان در ميانه نيمه دوم، با يك تغيير تاكتيكي كارآمد آنتوان گريزمان را به جاي اوليوير ژيرو به ميدان آورد و همين باعث برد تيمش شد. بعد از اين تعويض، بازي به نفع فرانسه برگشت و در بعد از گل پوگبا، يك گل به‌خودي در انتهاي بازي، تير خلاص را به نيجريه زد. دشان بعد از بازي، درباره پيروزي تيمش گفت:‌ «رسيدن به جمع 8تيم پاياني، دستاورد بزرگي است اما نبايد مغرور بشويم چون هنوز كارهاي بيشتري داريم كه انجام بدهيم.»

کد خبر 264582

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha