چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

بهمن فروتن: در جام جهانی ۲۰۱۴برزیل به‌طور غیرمنتظره‌ای قدرت تیم‌ها زیادشده است.

توپ فوتبال

 ميزان دوندگي و جنگندگي بازيكنان نسبت به جام‌ جهاني دوره‌هاي گذشته، در ليگ قهرمانان اروپا و... بيشتر شده است. به همين دليل در جام جهاني اين دوره تيم كوچك وجود ندارد و به‌خصوص در مرحله يك هشتم نهايي نمي‌توان تيم كوچكي پيدا كرد. حتي تيم‌هايي كه بازيكنان سرشناسي ندارند و جرو تيم‌هاي بزرگ دنيا به‌حساب نمي‌آيند، اما گاهي از تيم‌هاي بزرگ دنيا بيشتر مي‌دوند.

البته برخي تيم‌هاي راه‌يافته به مرحله يك هشتم نهايي خيلي حساب‌شده جلو مي‌آيند. تيم‌هايي مثل آلمان، فرانسه، برزيل، آرژانتين سعي كردند با همه توان خود در مرحله گروهي حاضر نشوند، زيرا اين تيم‌ها به‌دنبال قهرماني هستند و مي‌دانند كه براي قهرماني بايد در يك‌ماه 7بازي انجام دهند. همين رؤياي قهرماني سبب مي‌شود كه حساب‌شده بازي كنند و احتمالا يكسري از بازي‌هاي اين تيم‌ها چنگي به دل نخواهد زد. امسال فرانسه چيزي دارد كه در سال‌هاي قبل نداشت. فرانسه امروز تركيبي از تكنيك و جنگندگي را به نمايش مي‌گذارد و اگر فرانسه سال‌هاي قبل بود قطعا مقابل هندوراس شكست مي‌خورد. آنها البته بعد از پيروزي 3بر صفر كه مقابل اوكراين به‌دست آوردند و به جام جهاني صعود كردند متحول شدند. پيش از آن مدت زيادي بود كه تيم خوبي نداشتند و فقط ستاره‌هايي داشتند كه در قالب تيم نمي‌گنجيدند. اما بازي با اوكراين فصل جديدي را روي اين تيم باز كرد و حالا فرانسه پيشرفت كرده و بسيار اميدوار است كه به مرحله يك چهارم نهايي هم صعود كند. البته نيجريه تيمي كه مقابل فرانسه بازي كرد نيز فاصله چنداني با حريف نداشت و روي اشتباه دروازه‌بان گل اول را دريافت كرد. در سويي ديگر آلمان مقابل الجزاير به پيروزي رسيد. آلمان برخلاف فرانسه با مشكلاتي روبه‌رو است.

بزرگ‌ترين مشكل آلمان اين است كه بك راست و چپ واقعي ندارد. 4دفاع وسط دارد با 3هافبك كه گاه براي بازي كردن ايده ندارند. البته گاهي اتفاقاتي در اين تيم مي‌افتد. مثلا وقتي فيليپ لام به بك راست مي‌رود، شواين‌اشتايگر و خديرا براي نفوذ كردن آزاد مي‌شوند و آلمان راه مي‌افتد. اگر آلمان نتواند قواي تهاجمي خود را بيشتر كند در ادامه جام با مشكل روبه‌رو مي‌شود. شما ديديد كه در بازي با الجزاير وقتي شورله به زمين آمد يك گل زد و يك پاس گل داد. چون لام به بك راست رفت و آلمان بازي بهتري از خود ارائه داد. به عقيده من اگر آلمان نتواند اين مشكلات را برطرف كند نمي‌تواند از سد فرانسه بگذرد. فرانسه در دفاع و حمله با يك كيفيت مساوي بازي مي‌كند، اما دفاع و حمله آلمان اين قابليت را ندارند.

کد خبر 264584

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha