همشهری‌آنلاین: تازهترین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار (شماره سی و هفتم، خردادو تیرماه ۱۳۹۳) منتشر شد.

سی و هفتمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

نیازمندیهای توسعه مهندسی بازار, بخش جدیدی است که از این شماره با خوانندگان همراه خواهد بود. مطالب این بخش آموزه‌هايي دارد كه در قالب طنز، بار آموزشي را بر عهده گرفته‌اند.

در این شماره می‌خوانید:

- یادداشت پرویز درگی

- انتشار مجله‌ی بازاریاب بازاراساز برای ویزیتورها، گفت‌وگو با استادان ایرانی و خارجی، میزگرد بهبود فضای کسب‌وکار، و تبلیغات خلاق شرکتهای پیشرو جهانی

- سرمقاله

- سرمقاله‌ي اين شماره را دكتر بهزاد ابوالعلايي، تحرير كرده است. دكتر بهزاد ابوالعلايي، متخصص نامي منابع انساني ايران، در اين سرمقاله، نخست فضاي كيفيت نيروي كار را در ايران ترسيم كردند، آن هم به استناد گزارش شاخص رقابت‌پذيري جهاني كه هر ساله از سوي مجمع جهاني اقتصاد منتشر مي‌شود.

- جام جهاني فوتبال 2014 در توسعه مهندسي بازار

1. گزارش ويژه: جام جهاني فوتبال 2014 برزيل، آوردگاه جهاني تبليغات و بازاريابي‌
2. تازه‌هاي خبر: استراتژي پوما در جام جهاني 2014، كمپين بيتس براي جام جهانی برزيل و...
3. تبليغات خلاق: كمپين كوكاكولا و پپسي

جام جهاني فوتبال 2014 يك رويداد جهاني بود كه تأثيري هم بر شركتها، بانكها و بنگاههاي ايراني دارد، و هم بر رفتار جامعه و عموم مردم تأثير گذاشت و همچنان تا مدتها اين تأثير پابرجاست.

- ميزگرد تأثير فضاي مطلوب كسب‌وكار بر رشد اقتصادي

حاضران این میزگرد در ترکیبی از "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" به بررسی تأثیر فضای مطلوب کسب‌وکار بر رشد اقتصادی پرداختند.

دکتر مرتضی عمادزاده، استاد منصور مجدم، مهندس سعید امامی، دکتر امیرحامد رضایی، و پرویز درگی در این میزگرد، نخست با نگاه کلان، و سپس در فضای کسب‌وکارها و شرکتها، دیدگاههای خود را عنوان کردند.
دکتر مرتضی عمادزاده، مدیریت این میزگرد را بر عهده داشت.

- آينده‌پژوهي: براي انقلاب منابع آماده‌ايد

براي انقلاب منابع آماده‌ايد گزارشي است از تحقيقات مشاوران ارشد گروه مك كينزي. كارشناسان جهاني به اين باور رسيده‌اند كه انقلاب صنعتي آينده بتدريج شكل و شمايل خاص خود را پيدا مي‌كند؛ بهره‌وري منابع، حوزه‌ي مورد تأكيد اين انقلاب است كه در پرتو آن، فرصتهاي خارق‌العاده‌اي براي شركتها مي‌آفريند.

- گفت‌وگو با استادان ايراني و خارجي

سه گفت‌وگوي اختصاصي در اين شماره آمده است:

1. دكتر حسين شريفي، استاد دانشگاه ليورپول
2. دكتر برايان وانسينك، استاد بازاريابي، علوم تغذيه و اقتصاد كشاورزي و مصرفي‌
3. دكتر ساندرا كراسوك، متخصص بسته‌بندي از مؤسسه‌ي مد و فناوري در نيويورك

• گفت‌‌و‌گوي اختصاصي با دكتر شريفي، ابعاد متنوعي دارد از جمله موضوع زنجيره‌ي تأمين، و بحث فوق‌العاده تازه‌ي بازاريابي به نام چابكي Agillity

• گفت‌‌‌وگوي اختصاصي با دكتر برايان وانسينك، خواندني است. از آن رو كه وي را به عنوان "شرلوك‌هلمز" غذا مي‌شناسند. برايان وانسينك، هم پژوهشگر است، و هم "بازارياب" است براي "غذاي سالم" كه كاربرد آن در "فست‌فودها" و رستورانها است.
دكتر ساندرا كراسوك، افزون بر مدارج علمي، دبير اجرايي كنفرانس سالانه‌ي طراحي و كسب‌وكار است. او در اين گفت‌وگو از آينده‌ي بسته‌بندي شركتهاي جهاني مي‌گويد.‌همچنين واژه‌ي نوروكمپينگ را تشريح مي‌كند.

- رهبري، مديريت و بازاريابي / دن‌كيشوت، اوباما، و عادت غلط مديران

1. درسهاي مديريت و بازاريابي از دن‌كيشوت
2. بازارياب و فروشنده‌اي به نام "اوباما"
3. 10 عادت غلط مديران‌
4. رفتار مديران، عامل اصلي بركناري كاركنان توانمند

گاه مديران در عالم توهم، بازار را تسخير مي‌كنند، بي‌آنكه بدانند بازار در فضاي متلاطم و آشوب هر لحظه‌ بازيگراني را وارد عرصه كرده است. نتيجه آنكه، رقيب پرنفوذ، يا كم‌تجربه اما چابك، سهم بازار را مي‌ربايد.

در اين شماره، دست‌كم 8 صفحه از اين نشريه به موضوعات رهبري، مديريت و بازاريابي پرداخته است؛ چرا كه كليد اصلي، تغيير تفكر مديران ارشد است.

- تبليغات خلاق

تبليغات خلاق را در صفحات 34 تا 37 بخوانيد. موضوعات اين تبليغات عبارتند از:
1. چاقي خودكشي است
2. حمل و نقل آسان
3. تبليغات خدمات عمومي در افريقا
4. مدارس چتربازي براي مردم عادي
5. شوينده‌اي كه خيابانهاي شهر را تميز مي‌كند.
6. لطفاً پيامك فولكس واگن را نخوانيد.

شما در اين 4 صفحه با مجموعه‌اي از كمپينهاي بزرگ دنيا آشنا مي‌شويد كه هر يك كوشيده‌اند تا با "اثربخشي"، رفتار مردم و جامعه را در قبال موضوعات متنوع نظير چاقي، تصادفات رانندگي و ... تغيير دهند.

- ساير موضوعات نشريه:

1) اين مشتريان را فورا به آتش بكشيد.
2) خرده‌فروش برتر دنيا
3) وقتي ضعيف هستيد، شما برنده‌ي مذاكره مي‌شويد.
4) برترين مجلات "فروش" و "كسب‌وكار" دنيا در سال 2014 چه مي‌گويند؟
5) تازه‌ترين كتابهاي بازاريابي، تبليغات، فروش، مذاكره، خرده‌فروشي

- فيلم استاد دانشگاه هاروارد (دكتر اريك يوآكيمز تالر) با زيرنويس فارسي

اريك يوآكيمز تالر، استاد برجسته‌ي برند، در اين شماره، يك فيلم دارد. او در اين فيلم، به نحوي آسان، و جذاب مي‌آموزد: سازمانتان را از بيرون نگاه كنيد، و از درون نوآور سازيد.

- نيازمنديهاي توسعه مهندسي بازار

عصر ديجيتاليسم واژه‌اي است كه پروفسور مايكل سولومون آن را به کار می‌برد. او مي‌گويد: حوصله‌ي خوانندگان براي مطالعه بشدت كاهش يافته است. در طرحي تازه، مطالب "طنزآميز" را در اين صفحه آورده‌اند تا شايد بخشي از اين مطالب طنز، مديران را براي مطالعه برانگيزد.

اين مطالب آموزه‌هايي دارد كه در "قالب طنز"، بار آموزشي را بر عهده گرفته‌اند.

گفتنی آنکه توسعه مهندسی بازار به صاحبامتیازی و مدیرمسئولی پرویز درگی، و با سردبیری محسن جاویدمؤید، از سال 1386 تاکنون چاپ و منتشر میشود؛ تمام رنگی، تمام گلاسه، حاوی 80 صفحه.

علاقهمندان برای خرید این نشریه میتوانند به نشانی اینترنتی www.MarketingShop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 264522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha